قیمت نفت افزایش یافت

با افزایش تقاضا، قیمت نفت افزایش یافت و چهارمین افزایش قیمت را طی این ماه نشان داد.
کد خبر : ۱۲۵۸۳۱
نفت خام

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز جمعه قیمت نفت افزایش یافت، با افزایش سریع تقاضا نسبت به عرضه و پیش بینی اینکه واکسیناسیون ها بتوانند تاثیر افزایش مجدد در موارد ابتلای کووید -۱۹ در سراسر جهان را کاهش دهند، شاخص جهانی برنت چهارمین افزایش ماهانه خود را ثبت کرد. قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای ماه سپتامبر، با ۲۸ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۷۶.۳۳ دلار در هر بشکه رسید.


قرارداد فعال تر برای ماه اکتبر با ۳۱ سنت افزایش به ۷۵.۴۱ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۳۳ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش، به ۷۳.۹۵ دلار در هر بشکه رسید. هر دو معیار بیش از ۲ درصد در هفته افزایش یافتند، در حالی که برنت در ماه جولای طی چهارمین افزایش ماهانه متوالی آن ۱.۶ درصد افزایش یافت. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در این ماه بدون تغییر بود.


حتی با افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا در ایالات متحده، در سراسر آسیا و مناطقی از اروپا، تحلیلگران گفتند که واکسیناسیون بیشتر نیاز به تعطیلی ها را محدود می کند در حالی که تقاضا را در اوج همه گیری سال گذشته کاهش داده است.


جیم ریتربوش، رئیس شرکت ریتربوش گفت: این مجتمع نفت با در نظر گرفتن عامل کرونا مشخص کرده که تقاضا با کاهش نسبی روبرو خواهد شد، حداقل در مقایسه با کاهش مصرف سال گذشته بسیار ناچیز است. تحلیل گران به افزایش سریع مصرف بنزین و تولید صنعتی هند پس از شیوع کووید ۱۹ به عنوان نشانه ای از اقتصاد مقاوم تراشاره کردند.


الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت که مصرف نفت در سراسر جهان در حال افزایش است. وی به خبرنگاران گفت: با افزایش مصرف، تقاضا در حال افزایش است. البته، ویروس کرونا هنوز هست اما هیچ گونه قرنطینه ای مانند قبل وجود ندارد. به گفته تحلیل گران، غول های نفتی آمریکایی اکسون موبیل و شورون درآمد خود را اعلام کردند و راهنمایی های آنها نشان داد که بازار می بایست در تنگنا باشد. شورون گفت که انتظار دارد حداقل یک یا دو دکل در حوضه پرمین در سه ماهه سوم یا چهارم اضافه کند و تقاضا برای اکثر محصولات غیر از سوخت جت بین المللی به سطح قبل از همه گیری بازگشت.


داده ها نشان می دهد که تعداد دکل های نفتی ایالات متحده طی ۱۱ ماه متوالی افزایش یافته، اما این هفته با دو کاهش به ۳۸۵ دکل رسیده است. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار آمریکا در OANDA گفت: نفت بیشتر هزینه های چاه های جدید را افزایش نمی دهد و بر کاهش بدهی تمرکز نداشته و باید اوپک پلاس را از برنامه ثابت خود برای افزایش تولید نفت راضی نگه دارد. اوپک پلاس سهم بازار آمریکا را از دست نمی دهد، این بدان معناست که بازار نفت هنوز در شرف افزایش بیشتر قرار دارد.


نظرسنجی رویتر نشان داد که این گروه محدودیت های بیشتر تولید را کاهش داد و تولید نفت اوپک در ماه جولای به بالاترین میزان خود از ماه آوریل ۲۰۲۰ رسیده است. بر اساس گزارش ماهانه دولت: تولید نفت خام آمریکا در ماه می فقط ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۱۱.۲۳ میلیون بشکه در روز رسید.


با این حال، نظرسنجی رویتر نشان می دهد که قیمت نفت تا پایان سال نزدیک به ۷۰ دلار در هر بشکه معامله می شود و این امر با حمایت اقتصاد جهانی و بازگشت کندتر از انتظار ذخایر ایران انجام می شود. منابع تجاری گفتند انتظار می رود عربستان سعودی صادرکننده بزرگ نفت در ماه سپتامبر برای دومین ماه متوالی قیمت نفت خام خود را برای فروش به آسیا افزایش دهد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر