نگرانی از طالبان دلار را صعودی کرد!

شاخص دلار در بالای میانه کانال ۹۲ واحدی تثبیت شد.
کد خبر : ۱۲۶۲۳۶
دلار

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، با توجه به عملکرد ضعیف تر از حد انتظار اقتصاد چین، تقاضا برای اسکناس سبز به ویژه در کوتاه مدت بین معامله گران ارز تقویت شده است. از طرف دیگر با توجه به تسلط طالبان بر اکثریت مناطق افغانستان، نگرانی ها از افزایش تنش های ژیوپلتیکی در منطقه خاورمیانه به افزایش تقاضا برای دلار دامن زد. طالبان پس از کنترل بر کابل اعلام کرده است به زودی حکومتی جدید در افغانستان تشکیل خواهد داد و با توجه به مواضع آن ها می توان انتظار داشت خاورمیانه شاهد تحولات جدیدی باشد.


شاخص دلار (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)


شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۱۸ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است)


نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۶ دلار اعلام شد.  


ارزهای اروپایی


در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۵ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۷ دلار رسید.


ارزهای آسیایی


در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۵ درصد کاهش به ۱۰۹.۲۱۸ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۳ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۷۹ یوان چین اعلام شد.

برچسب ها: دلار طالبان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر