31 مرداد 1400 - 11:52
وزیر اقتصاد درمجمع عمومی سالانه بانک کشاورزی:

جهت گیری بانک کشاورزی مطلوب و پیشرفت آن مناسب بوده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در مجمع عمومی عادی سالانه بانک کشاورزی، جهت گیری و عملکرد این بانک را مطلوب و در مقایسه با سال های گذشته، دارای پیشرفت مناسب ارزیابی کرد.
کد خبر : ۱۲۶۳۰۰
دژپسند

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند اظهار داشت: با توجه به اظهار نظر اعضای مجمع، بانک کشاورزی جهت گیری خوبی دارد و روند مناسبی را طی می کند و از نظر عملکردی، نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است.


وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه انتظار ما از هیأت مدیره و بدنه بانک کشاورزی بیش تر از گذشته شده است، افزود: البته از گزارش طرح شده در مجمع، کاملاً مشهود بود که یک اقدام و عملکرد مبتنی بر برنامه در بانک صورت گرفته است.


دژپسند گفت: بانک کشاورزی در دوره ای در بین سایر بانک ها از نظر تحقق بانکداری الکترونیکی پیشرو بود و انتظار داریم همچون گذشته برای ارتقاء سطح بانکداری دیجیتال تلاش دو چندانی داشته باشد.


وی افزود: مشاهده روند حاکم بر تسهیلات ارائه شده از سوی بانک کشاورزی به بخش  تخصصی کشاورزی در سال ۱۴۰۰ و مقایسه آن با سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نشان از یک جهش عملکرد در این ارتباط دارد.


دژپسند گفت: بانک کشاورزی به ویژه در زمینه مکانیزاسیون بخش کشاورزی، نقش بسیار خوبی ایفا کرده است، گرچه می تواند با اتخاذ تمهیداتی فراتر از این ها نیز عمل کند.


وی تصریح کرد: اگر واگذاری های مربوط به اموال مازاد و افزایش سرمایه و در نتیجه تجهیز منابع بانک با سرعت بیشتری صورت گیرد، بانک  می تواند گام های بسیار بزرگ تری در حمایت از بخش کشاورزی بردارد.


وزیر اقتصاد گفت: عملکرد صحیح بانک کشاورزی در اقتصادی مثل ایران که به عنوان مثال تأکید دارد، کالای استراتژیکی مثل گندم را بجای خارج، باید از داخل تأمین کند و خودکفایی آن برایش مهم است، ارزش و اهمیتی دو چندان دارد.


وی اظهار داشت: اگر بانک کشاورزی بتواند خودش را مدرن و کارآمد کند، حاکمیت شرکتی را به طور کامل تحقق بخشد و در زمینه بانکداری دیجیتال گام های روبه جلو بیشتری بردارد، می تواند به "اهرم" بخش کشاورزی تبدیل شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر