01 شهريور 1400 - 10:21
مدیر عامل بانک توسعه تعاون:

نقش جامعه پزشکی در ارتقای شاخص‌های توسعه انسانی حائز اهمیت است

مدیر عامل بانک توسعه تعاون نقش جامعه پزشکی را در ارتقای شاخص های توسعه انسانی حائز اهمیت عنوان کرد.
کد خبر : ۱۲۶۳۲۸
نقش جامعه پزشکی در ارتقای شاخص های توسعه انسانی حائز اهمیت است

به گزارش ایبِنا، حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون ضمن تبریک به مناسبت روز پزشک اظهار داشت: در دسترس بودن امکانات و خدمات درمانی از مهمترین ارکان شاخص های توسعه انسانی در جوامع محسوب می شود که پزشکان و جامعه پزشکی مهم ترین مسئولیت را در این بخش بر عهده دارند.

مهدیان نقش مهم پزشکان در درمان و راهنمایی هموطنان در مواجهه با بیماری کرونا را بسیار حیاتی عنوان نمود و گفت: در شرایطی که با همه گیری این بیماری، حجم مراجعات عموم به مراکز درمانی و مطب‌ها چندین برابر شده است، لازم است تلاش و تدابیر عزیزانی که خالصانه و با فداکاری، با تشخیص وتجویز مناسب، موجب بهبود بخش مهمی از بیماران را فراهم آوردند مورد ارج واقع شود.

وی افزود: گستردگی جغرافیایی کشور و تراکم پایین جمعیت در برخی مناطق باعث گردیده دسترسی به خدمات درمانی برای مناطق گوناگون، به یک اندازه نباشد و از این رو استقرار امکانات پزشکی در مناطق کمتر برخوردار نوعی فعالیت توسعه ای محسوب می گردد که با ماموریت ها و تکالیف بانک توسعه تعاون قرابت نزدیک دارد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: این بانک طی سالیان اخیر طرحها و محصولات بانکی ویژه پزشکان طراحی و به اجرا درآورده است و در حال حاضر نیز «بسته اعتباری ویژه حوزه بهداشت و درمان بانک توسعه تعاون» مبنای ارائه خدمات تخصصی اعتباری به این عزیزان است.

مهدیان به تسهیلات بانک برای خرید دفتر محل کار پزشکان در قالب عقد اجاره به شرط تملیک یا مرابحه تا سقف 20 میلیارد ریال و نیز تسهیلات سرمایه در گردش اشاره نمود و همچنین افزود: علاوه بر این دو خدمت اعتباری، تسهیلات جهت خرید ابزار و تجهیرات در قالب عقد مرابحه و تسهیلات برای تعمیر و بهسازی محل کار در قالب عقد جعاله به عنوان دو خدمت اعتباری دیگر مطرح است که با توجه به چارچوب فعالیت بانکداری اسلامی و بانکداری توسعه ای قابل ارائه است و این گونه تسهیلات می تواند در بهسازی و تجهیز مراکز جدید درمانی در مناطق کشور به ویژه مناطق کمتر برخوردار موثر واقع شود.

وی افزود: پزشکان فوق تخصص، دندانپزشکان متخصص، پزشک فوق تخصص جراح و پزشکان متخصص جراح در درمان پیشرفته بیماران در سطوح بالاتر نقش ممتازی را ایفا می کنند و این عزیزان می‌توانند جهت خرید ابزار و تجهیرات پزشکی تا سقف 17 میلیارد ریال و جهت تعمیر و بهسازی محل کار تا سقف 7.5 میلیارد ریال تسهیلات دریافت نموده و موجبات توسعه خدمات پزشکی و درمانی را در منطقه فعالیت خود فراهم آورند.

مهدیان ادامه داد: این بسته شرایط ویژه ای را برای پزشکان متخصص، دندانپزشک عمومی و متخصص، دکتر علوم آزمایشگاهی، رادیولوژیست، سونوگرافیست و فیزیوتراپیست در نظر گرفته و برای خرید ابزار و تجهیرات 9 میلیارد ریال و جهت تعمیر و بهسازی محل کار 4.5 میلیارد ریال به عزیزان قابل پرداخت است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون پزشکان عمومی و اپتومتریست‌ها را از مهمترین ارکان جامعه پزشکی عنوان نمود که بیشترین ارتباط و مهمترین مسئولیت‌ها را در میان اقشار جامعه دارند و گفت: این عزیزان نیز می‌توانند جهت خرید ابزار و تجهیزات و یا برای تعمیر و بهسازی محل کار حداکثر 2.5 میلیارد ریال تسهیلات دریافت نمایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر