21 شهريور 1400 - 11:22

احراز هویت مشتریان سیمان در بورس کالا با کد «سجام»

سازمان بورس و اوراق بهادار در پی الزام فروش تمامی محصولات سیمان در بورس کالا امکان استفاده از اطلاعات افرادی که ثبت نام آن‌ها در سامانه سجام تکمیل شده را به بورس کالا و شرکت سپرده گذاری ابلاغ کرد.
کد خبر : ۱۲۶۸۱۷
بورس کالا

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا؛ سازمان بورس و اوراق بهادار در ابلاغیه‌ای به حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران و حسین فهیمی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی از موافقت هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با احراز هویت مشتریان سیمان با استفاده از اطلاعات اشخاصی که ثبت نام آنها در سامانه سجام تکمیل و کد معاملاتی دریافت کرده اند، خبر داد.  


در نامه سید مهدی پارچینی سرپرست مدیریت نظارت بر بورس‌ها آمده است: مطابق با صورتجلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۱۰ شهریور ماه و پیرو درخواست بورس کالای ایران طی نامه شماره ۷۳۴۷/۲۰۱ مورخ ۱۰ شهریور ماه با توجه به الزام فروش تمامی محصولات سیمانی در بورس و در راستای پاسخ به نیاز عمومی مصرف‌کنندگان و تسهیل صدور کد معاملاتی مراتب به شرح زیر تصویب شد:


«جهت احراز هویت مشتریان سیمان، بورس کالای ایران می‌تواند از اطلاعات اشخاصی که ثبت نام آن‌ها در سامانه سجام تکمیل شده و کد معاملاتی دریافت کرده اند، استفاده کند. در این زمینه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه موظف است سرویس های لازم از سامانه سجام را برای بورس کالای ایران فراهم کند که موضوع قسمت الف بند ۱ ماده ۴ دستورالعمل ثبت سفارس کالا در بورس کالای ایران بر آن اساس صورت خواهد پذیرفت. »


یادآور می‌شود، هفته گذشته جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران نیز از موافقت هیات مدیره سازمان بورس با احراز هویت مشتریان سیمان با کد سجام خبر داده بود که با ابلاغیه سازمان بورس، شاهد تسهیل هر چه بیشتر خرید سیمان از بورس کالا برای همه مصرف‌کنندگان در سراسر کشور خواهیم بود. این اتفاق در شرایطی رقم می خورد که همزمان با تسهیل خرید سیمان، ۶۴ شرکت سیمانی نیز برای عرضه محصولاتشان در بورس کالا پذیرش شده اند و چند شرکت باقی مانده سیمانی نیز در صف ورود به بورس کالا قرار دارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر