گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش ۲۸ هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز آبان

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۸۶۸۸ واحدی معادل ۲ درصد به یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۶۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۹۰ واحدی به ۱۹ هزار و ۹۵۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۷۷۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۱۱۶ واحدی معادل ۲ درصد به رقم ۳۴۹ هزار و ۱۶۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۱۸۳ واحدی، عدد ۳۸۸ هزار و ۷۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۷۸۹ واحدی به رقم ۲۴۴ هزار و ۶۷۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۰۱۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۹۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۴۹۲۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۵۴۹۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۶۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارسان، پارس، شپدیس، وغدیر، تاپیکو و فملی با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، اپال و کالا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۷۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۴۶ هزار و ۳۱۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۸ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سیمرغ(سیمرغ) با ۴.۹۶  درصد رشد و پس از آن، نمادهای های وب، دلر، غشصفا و کالا بود. همچنین نماد معاملاتی غپینو(پارس‌ مینو) با ۵.۸۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، وبملت، البرز و شیراز قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر