توضیحات بانک ملت درباره سود و زیان شش ماهه نخست ۱۴۰۰

اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی (حسابرسی نشده) میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به پایان شهریورماه امسال بانک ملت در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال)، منتشر شد.
کد خبر : ۱۲۷۸۱۱
بانک ملت

به گزارش ایبِنا، بررسی اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی دوازده ماهه منتهی به ۱۴۰۰.۰۶.۳۱ (حسابرسی نشده) بانک ملت نشان می‌دهد در بخش صورت سود و زیان جامع این بانک، سود خالص این بانک در دوره منتهی به ۱۴۰۰.۰۶.۳۱ با افت ۵۶.۱۹۴ درصدی نسبت به رقم حسابرسی شده در زمان تجدید ارائه شده پایان تابستان سال گذشته، به رقم ۳۰,۳۵۸,۹۶۰ میلیون ریال رسیده است.



دلایل کاهش سود بانک ملت چیست؟


در این باره، مجتبی کحالی معاون مدیرعامل در امور مالی با ارسال نامه ای به واشقانی ریاست نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی، در خصوص دلایل کاهش سود شهریورماه ۱۴۰۰ بانک ملت نسبت به دوره مشابه سال قبل، اعلام کرد:


یکی از دلایل عمده کاهش سود شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال گذشته، عدم تغییر نرخ تسعیر اقلام دارائی‌ها و بدهی‌های ارزی در پایان شهریور سال جاری نسبت به پایان سال قبل بوده است. در صورتیکه نرخ تسعیر ارز در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹۹ به ازای هر دلار از ۹۰,۰۰۰ ریال در پایان سال ۱۳۹۸ به ۱۱۰,۰۰۰ ریال در پایان شهریور ۱۳۹۹ رشد داشت که منتج به شناسایی و ثبت مبلغ ۱۰۴,۰۰۰ میلیارد ریال سود تسعیر ارز در صورت های مالی شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ گردید.


وی در ادامه این نامه افزود: با استناد به بند ۴ گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بر روی صورت های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ و حسب اعلام صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها و اجراء تکالیف مجمع عمومی عادی سالیانه بانک، این بانک با کسری ذخیره ۲۷۰,۳۱۳ میلیارد ریالی مواجه می باشد و از این بابت می بایست ذخیره لازم در حساب ها منظور گردد. لذا به منظور تعدیل بند مذکور، در صورت های مالی شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، صرفا مبلغ ۳۵,۸۰۰ میلیارد ریال هزینه اکچوئری منظور شده است. مزید استحضار اعلام می دارد بانک به مبانی و محاسبات انجام شده توسط صندوق اعتراض و با عقد قرارداد جداگانه با کارشناسان خبره، راسا نسبت به انجام محاسبات اکچوئری اقدام نموده که در حال انجام می باشد.


با عنایت به مراتب ذکر شده در بند ۱، به استحضار می رساند در صورت حذف سود تسعیر ارز (مبلغ ۱۰۴,۰۰۰ میلیارد ریال) و همچنین حذف هزینه های مترتب از سود تسعیر مانند هزینه مطالبات مشکوک الوصول (مبلغ حدود ۴۵,۰۰۰ میلیارد ریال) از سود و زیان دوره شش ماهه اول سال ۱۳۹۹، سود خاصل هر سهم (بدون تسعیر ارز) حدود ۴۸ ریال می‌بود در صورتیکه در شش ماهه اول سال جاری سود هر سهم به مبلغ ۱۴۷ ریال گزارش گردیده است، که نشان از رشد بیش از سه برابر در سود خالص نسبت به مدت مشابه در سال قبل دارد.


عضو هیات عامل بانک ملت در پایان این نامه تاکید داشته است: بنابراین عملکرد این بانک، همانگونه که در گزارشات عملکرد ماهانه منتشر شده در سایت آن سازمان (کدال) نیز منعکس گردیده است، بسیار مناسب بوده و نه تنها کاهش نداشته است بلکه رشد قابل توجهی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته داشته است.


تصویر نامه مذکور در ادامه قابل مشاهده است؛





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر