14 آذر 1400 - 10:34

تامین مالی صادرات با همکاری شبکه بانکی کشور

رئیس کل سازمان توسعه تجارت، استفاده از ابزارهای مدرن و به روز در حوزه تجارت خارجی، به ویژه، نقل و انتقالات مالی را با اهمیت دانست و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این زمینه را ارزشمند توصیف کرد.
کد خبر : ۱۲۸۷۲۰
تجارت

به گزارش ایبِنا، علیرضا پیمان‌پاک با اشاره به تامین مالی صادرات با همکاری شبکه بانکی کشور اظهار کرد: تلاش می‌شود با همکاری بانک‌های عامل، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق توسعه ملی امکان حضور فعال و موثر جامعه صادرکنندگان در بازارهای هدف صادراتی با اولویت ۱۵ کشور همسایه و اتحادیه اوراسیا در راستای افزایش رقابت‌پذیری و در نهایت نیل به اهداف پیش‌بینی شده تجارت خارجی کشور فراهم شود.


وی همچنین بر نقش حاکمیتی و تنظیم‌گری سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه تجارت خارجی کشور تاکید کرد و با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در طول صد روز نخست دولت سیزدهم، برقراری جلسات مستمر با صادرکنندگان و احصای مشکلات و چالش‌های پیش روی آنان را مهمترین برنامه سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد.


پیمان‌پاک افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حمایت و رفع مشکلات فرا روی صادرکنندگان در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، ایفای تعهدات ارزی، ضمانت صادرات و تامین مالی در حال انجام است.


معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: ظرفیت بانک‌های عامل جهت تامین مالی صادرات در قالب سرمایه در گردش صادرات و همچنین اعتبار خریدار و فروشنده از اهمیت بالایی برخوردار است ضمن آنکه تلاش می‌شود با همکاری صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل فرهنگ صادراتی را گسترش داده و منابع بانکی را به سمت تولید صادراتی رهنمون کرد.


وی استفاده از روش‌های هوشمند در جهت توسعه صادرات غیرنفتی را حرکتی نوین دانست و اضافه کرد: با استفاده از روش‌های هوشمند، ضمن کاهش هزینه‌های صادرکنندگان در بازارهای هدف، می‌توان قدرت رقابت‌پذیری کالاها و خدمات ایرانی را در بازارهای هدف گسترش داد.


پیمان پاک تسهیل تجارت برای بنگاه‌های کوچک و متوسط را از جمله اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران دانست و گفت: لازم است از ظرفیت شبکه بانکی کشور برای این منظور استفاده کرد.


معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان حمایت از استارت‌آپ‌ها در حوزه تجارت خارجی را ضروری توصیف کرد و گفت: لازم است به صورت پویا، رفتارهای مصرفی صادرکنندگان در بازارهای خارجی را ارزیابی کرد و متناسب با رفتار مصرفی بازار هدف در خصوص صادرات به کشورها تصمیم‌گیری کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر