گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

عقب گرد ۵۵ هزار واحدی شاخص کل بورس در آخرین هفته دی ماه

فعالان بازار سرمایه در روزهای پایانی دی ماه همچون هفته قبل تر شاهد روند نزولی شاخص کل بورس و ثبت بازدهی منفی بودند.
کد خبر : ۱۲۹۹۲۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی فعالیت بازار سهام در هفته ای که گذشت نشان می دهد در مجموع پنج روز فعالیت بورس، شاخص کل همچون سومین هفته دی ماه، با کاهش مواجه بوده است؛ به گونه ای که در پایان هفته گذشته، نماگر کل بورس با افت حدود ۵۵ هزار واحدی روبرو شد و در نهایت بازدهی منفی ۴.۱۱ درصد را به ثبت رسانده است.


حال بر اساس این گزارش، در نخستین روز هفته (شنبه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحدی معادل ۰.۸۷ درصدی به یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۶۳۴ واحد سقوط کرد. این در حالی است که نمادهای معاملاتی خودرو، کگل، پارسان، وبملت و شتران با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در پایان این روز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۲۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۴ هزار و ۹۰۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس بازهم قرمزپوش ماند. بر این اساس شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۶۷۹ واحدی معادل ۰.۸۸ درصدی به یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۸۷۷ واحد سقوط کرد. این در حالی است که نمادهای معاملاتی شپدیس، فملی، پارسان، کچاد و وغدیر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۲۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۲ هزار و ۵۰۳ نوبت معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴ هزار و ۲۷۱ واحدی معادل ۰.۳۳ درصدی به یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۵۳۲ واحد کاهش یافت. در این میان، نمادهای معاملاتی فملی، وبملت، فولاد، شفن و وغدیر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۶۶۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۸ هزار و ۵۰۲ نوبت معامله و به ارزش ۲۴ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰) سهامداران نظاره ریزش ۳۰ هزار واحدی شاخص کل بورس بوند. به گونه ای در این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۰ هزار و ۵۴۰ واحدی معادل ۲.۳۴ درصدی به یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۳۱ واحد سقوط کرد. در این میان، بیشترین تاثیر منفی در سقوط شاخص توسط نمادهای فولاد، فارس، کگل، فملی و کچاد بود. همچنین در پایان این روز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۷۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۱ هزار و ۴۱۸ نوبت معامله و به ارزش ۲۸ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳ هزار و ۵۳۹ واحدی معادل ۰.۲۸ درصدی به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۵۰۵ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا، کگل، کچاد و شتران با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۶ هزار و ۱۷۱ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


نمادهای پُر تراکنش بورس



در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای ملی صنایع مس ایران (فملی)، ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت تهران  (شتران) و سایپا (خساپا) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.


برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر