30 ارديبهشت 1401 - 17:48
عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با ایبِنا:

کالا برگ الکترونیکی برای کمک به اقشار محروم جامعه است

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: دولت برای هر شخص مخصوصا دهک پائین که محروم ترین و قشر جامعه به حساب می آیند، ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته، که در نتیجه آن به یک خانواده چهار نفره نزدیک به دو میلیون تومان کمک می شود، البته بعد ازمدتی توسط کالا برگ الکترونیکی این کار انجام خواهد شد تاهمه به حق خود برسند.
کد خبر : ۱۳۲۶۴۴
سید علی موسوی

سید علی موسوی ، نماینده مردم ملکان و عضو کمیسیون صنایع  معادن در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره مضرات ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: اقتصاد ایران برای بازگشت به ریل اصلی به یک عمل جراحی نیاز دارد و برای انجام این امر باید اصلاحات اقتصادی مخصوصا مردمی سازی آن مورد توجه قرار گیرد. تا به امروز چنین بوده که ارز ترجیحی بیشتر به جیب واردکننده یا آقازاده ها ریخته می شد، به همین دلیل دولت تصمیم به بهینه سازی پرداخت یارانه ها گرفت که البته نان و دارو را در بر نخواهد گرفت. 


وی در ادامه اضافه کرد:  دولت برای هر شخص مخصوصا دهک پائین که محروم ترین و مظلوم ترین قشر جامعه به حساب می آیند، ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته، معنا آن این است که در یک خانواده چهار نفره نزدیک به دو میلیون تومان کمک می شود، البته بعد ازمدتی توسط کالا برگ الکترونیکی این کار انجام خواهد شد تا به کسی ظلم نشود و همه به حق خود برسند. بهینه سازی پرداخت یارانه ها در واقع یک عمل جراحی محسوب می شود که در نیاز به انجام آن هیچ شکی وجود ندارد.  


نماینده مردم ملکان در خصوص عوارض انجام این کار اظهار داشت: عمل جراحی بدون شک درد دارد، بنابراین باید مراقب بود تا جلوی آزار و اذیت مردم گرفته شود، اما همانطور که اشاره کردم برای بهبود چاره ای جز تن دادن به آن وجود ندارد. در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مهم این است که همه به معنای واقعی به حق خود، مخصوصا طبقات پایین جامعه دست یابند. 


عضو کمیسیون صنایع و معان در ادامه تصریح کرد: امروز خانواده های ۴ یا ۵ نفره ای در شهرهای کوچک و روستاها زندگی می کنند که برای گذران زندگی  چشم شان به یارانه دولت است، با این کار حداقل آنها به درآمد پایداری خواهند رسید و البته حتما باید اقتصاد را سروسامان داد و بحث قیمت ها را به کنترل درآورد. 


موسوی در ادامه افزود: اصلاحات اقتصاد و تولید، به خصوص در ساختار و رونق آن نیاز به کوشش و تلاش فراوان دارد و همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند جلوی واردات بی رویه باید گرفته شود تا کمر تولید داخلی شکسته نشود. بنابراین نیاز است تا در این کار بزرگ با دولت همراهی صورت گیرد و در کار آن اشکالات اصلاحات اقتصادی و مردمی کردن اقتصاد را نیز به آن گوشزد کرد تا مانع رانت و فساد در اقتصاد شود.        
 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر