سقوط ۵ دلاری قیمت نفت

با پیش بینی کاهش هزینه سوخت ایالات متحده توسط بایدن، قیمت نفت بیش از ۵ دلار سقوط کرد
کد خبر : ۱۳۳۸۳۸
نفت خام

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، روز چهارشنبه در بحبوحه تلاش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کاهش هزینه سوخت برای رانندگان در آخرین تنش روابط بین کاخ سفید و صنعت نفت ایالات متحده، قیمت نفت بیش از ۶ دلار به ازای هر بشکه سقوط کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۵.۱۰ دلار یا ۴.۵ درصد کاهش به ۱۰۹.۵۵ دلار در هر بشکه رسید در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) تا ساعت  ۱۱.۵صبح با ۵.۳۷ دلار یا ۵.۹ درصد کاهش به ۱۰۴.۱۵ دلار رسید. این قراردادهای نفتی پیش از این به پایین ترین سطح خود از می رسیده است.


به گفته یک منبع که انتظار می رود بایدن روز چهارشنبه خواستار تعلیق موقت مالیات فدرال به میزان ۱۸.۴ سنت در هر گالن بر بنزین شود، در حالی که ایالات متحده، بزرگ ترین مصرف کننده نفت جهان، در تلاش برای مقابله با افزایش قیمت بنزین و تورم است.با توجه به افزایش تقاضای تابستانی انتظار می رود بایدن این اعلامیه را امروز اعلام کند. قرار است روز پنجشنبه هفت شرکت نفتی تحت فشار کاخ سفید با رئیس جمهور دیدار کنند تا ضمن کسب سودهای بی سابقه، قیمت سوخت را کاهش دهند.


 مایکل ویرث، مدیرعامل شورون (NYSE:CVX) گفت که انتقاد از صنعت نفت، راهی برای کاهش قیمت سوخت نیست و دولت باید رویکرد خود را تغییر دهد. بایدن به راحتی در این باره اظهار نظر کرد. همانطور که شرکت های نفتی تجاری عظیم ویتول و اگزون موبیل در این هفته نشان دادند، انتظار می رود عرضه نفت جهانی همچنان از رشد تقاضا عقب باشد.


 آژانس بین‌المللی انرژی روز چهارشنبه اعلام کرد، بودجه ۲.۴ تریلیون دلاری که قرار است در سال جاری در حوزه انرژی سرمایه‌گذاری شود شامل هزینه‌های بی‌سابقه در انرژی‌های تجدیدپذیر است، که برای رفع شکاف عرضه و مقابله با تغییرات آب‌وهوایی کم است. داده‌های دولتی روز سه‌شنبه نشان داد که ظرفیت پالایش نفت ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ برای دومین سال متوالی کاهش یافته، در حالی که تعطیلی کارخانه‌ها توانایی آنها برای تولید بنزین و گازوئیل را کاهش داده است.

برچسب ها: قیمت نفت جو بایدن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها