01 تير 1401 - 15:15

توسعه گفتمان فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور/ پرداخت ۱۷۰هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه مهر ایران

دبیرخانه جشنواره ملی فرهنگی-هنری قرض الحسنه مهر ایران دیروز با حضور مدیرعامل این بانک و برخی از چهره‌های هنری و فرهنگی کشور افتتاح شد و مهم‌ترین هدف آن توسعه گفتمان فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور است. 
کد خبر : ۱۳۳۸۳۹
افتتاحیه دبیرخانه نخستین جشنواره ملی فرهنگی - هنری قرض‌الحسنه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، دبیرخانه جشنواره ملی فرهنگی-هنری قرض الحسنه مهر ایران دو بخش اصلی رویداد و آیین دارد که بخش رویداد شامل کارگروه رسانه، کارگروه هنری- فرهنگی و کارگروه ایده‌های پیشران است. در این مراسم از هنرمندان کشور درخواست شد تا از توان و تجربه و تخصص خود در راستای اشاعه فرهنگ قرض الحسنه در کشور بهره ببرند. همچنین اعلام شد که در ابتدای کار جشنواره، یک شورای سیاستگذاری تشکیل خواهد شد که شامل وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، حوزه اطلاع رسانی دولت و صدا و سیما است.  


تقویت برند و جایگاه بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک شاخص اسلامی ، توسعه گفتمان قرض‌الحسنه در کشور، ایجاد شبکه همراه فعالان عرضه فرهنگی - هنری و رسانه ای در حوزه بانکداری قرض‌الحسنه؛ عمل به رسالت اقتصادی و اجتماعی در حوزه بانکداری اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است که ۲۲ آذر امسال برگزار خواهد شد. 


سید سعید شمسی‌نژاد؛ مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم افتتاحیه دبیرخانه نخستین جشنواره ملی فرهنگی-هنری قرض الحسنه مهر ایران، از پرداخت ۶۰۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۷۰ هزار میلیارد ریال در ۳ماهه امسال خبر داد و گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره تسهیلات خرد با میانگین ۲۵ میلیون تومان پرداخت شده است.


وی با بیان اینکه‌ ۱۳ میلیون مشتری در بانک قرض‌الحسنه داریم، ادامه داد: مدار فرهنگی باید بر مدار مالی در بانک قرض الحسنه و این‌ جشنواره غالب باشد که یکی از ابزارهای مهم برای توسعه گفتمان فرهنگ قرض الحسنه، جامعه هنری و فرهنگی است. باید بتوانیم با یک شعر و داستان ساده و کار هنری، فرهنگ قرض الحسنه را به جامعه القا کنیم


شمسی نژاد تصریح کرد: میزان نکول بانک ما نیم درصد است که کمترین میزان در نظام بانکی ثبت شده؛‌ضمن اینکه زیان انباشته نداریم و با مازاد منابع هم مواجه هستیم. نگاه ما این است که بتوانیم به ۵۰ میلیون نفر در جامعه ارائه خدمت داشته باشیم. 


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: در کتاب‌های آموزشی به موضوعات قرض‌الحسنه اشاره شود و به سواد مالی باید به صورت ریشه‌ای و در مدارس بپردازیم. 


تعامل فرهنگ و هنر با بانکداری قرض‌الحسنه


در این مراسم، ابوالفضل همراه؛ بازیگر تئاتر و تلویزیون با تاکید براینکه فرهنگ‌سازی قرض الحسنه که از سوی بانک مهر ایران به خوبی پایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه اسلامی و کشور ما جایگاه ویژه‌ای دارد و مردم به خوبی در این مسیر گام برداشتند. وی افزود: جشنواره ملی فرهنگی-هنری قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند گام موثری باشد برای اینکه از بستر فرهنگ و هنر برای انتقال مفاهیم ارزشمندی مانند فرهنگ‌سازی در حوزه قرض‌الحسنه استفاده کنیم. 


محمود اکرامی‌فر؛ شاعر و نویسنده نیز در این مراسم گفت: قرض‌الحسنه بیش از اینکه جنبه اقتصادی داشته باشد، جنبه فرهنگی و اجتماعی دارد و در این میان شعر کم‌خرج‌ترین و یکی از اثرگذارترین ابزار برای درونی کردن فرهنگ قرض الحسنه است. وی با بیان اینکه شاعران خالقان کوچکی هستند که به موجودیت جامعه و موجودیت فرهنگی می‌افزایند و به عنوان یک رسانه اثرگذار به شمار می‌رود، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا شعرهای خوبی در زمینه قرض الحسنه در راستای جشنواره ملی فرهنگی-هنری قرض الحسنه مهر ایران تولید کنیم. 


همچنین رحیم مخدومی؛ داستان‌نویس با بیان اینکه مقرر شده تا یکی از بخش‌های این جشنواره داستان باشد تا با زبان روایت این فرهنگ سازی عرضه شود؛ اظهار کرد: در سبک زندگی غربی خبرهای بد و خبرهای نگران‌کننده قیمت دارد اما در سبک زندگی ایرانی و اسلامی خبرهای خوب ارزشمند است. وی ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه در مقابل بانک ربوی یک اتفاق و خبر خوب است و قرار است آنچه که در این زمینه سینه به سینه نقل می‌شود در قالب نثر ادبی و داستان کوتاه و رمان ارائه شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر