افت ۱۶۶ واحدی شاخص در اولین روز هفته

شاخص کل بورس در پایان اولین روز معاملاتی هفته با ۱۶۶ واحد کاهش به ۹۹ هزار و ۳۵۵ واحد رسید.
کد خبر : ۸۱۱۴۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در روزی که اکثر شاخص های معاملاتی در بازار سهام با افت همراه بودند، ارزش بازار نیز با اندکی کاهش به ۳۹۶ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان رسید.


نوسان شدید شاخص ها


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری شاخص های اصلی بازار سهام به جز شاخص کل و قیمت هم وزن با کاهش دسته جمعی مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با (۱۶۶) واحد افت معادل (۰.۱۷) درصد به ۹۹ هزار و ۳۵۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۵۳) واحد کاهش معادل (۰.۱۷) درصد به ۳۱ هزار و ۷۴۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۴ واحد رشد معادل ۰.۱۴ درصد به ۱۷ هزار و ۵۳۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۸ واحد افزایش، معادل  ۰.۱۴ درصد به ۱۳ هزار و ۱۸۱ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۹۷) واحد ریزش، معادل (۰.۱۸) درصد به ۱۰۶ هزار و ۶۴۱ واحد، شاخص بازار اول با (۱۷۹) واحد کاهش معادل (۰.۲۵) درصد افزایش  به ۷۰ هزار و ۶۲۵ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۱) واحد رشد معادل (۰.۰۲) درصد، به ۲۱۱ هزار و ۳۱۳ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۴ نماد «فولاد با (۱۷۲) واحد، پارسان با (۳۹) واحد، کچاد با (۳۵) واحد و فخوز با (۲۲) واحد» بیشترین تاثیر منفی و ۳ نماد «وامید با ۶۹ واحد، ومعادن با ۲۸ واحد و تاپیکو با ۲۲ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز صنایع بازار با روندی پرنوسان مواجه شدند به طوری که «محصولات چوبی با ۱۵۴۷ واحد رشد معادل ۳.۰۲  درصد به ۵۲ هزار و ۷۷۳ واحد، انتشارات و چاپ با ۴۷۱۳  واحد افزایش معادل ۲.۲۰ درصد به ۲۱۸ هزار و ۸۵۳ واحد، چند رشته ای صنعتی با ۱۲۲ واحد رشد معادل ۱.۲۳ درصد به ۱۰ هزار و ۶۰ واحد، انبوه سازی با ۷.۲۶ واحد افزایش، معادل ۱.۱۱ درصد به ۶۶۱ واحد، فلزات اساسی با (۸۲۸) واحد کاهش معادل (۱.۳۸) درصد به ۵۹  هزار و ۳۱۸ واحد، ذغالسنگ با (۲۷) واحد کاهش معادل (۱.۷۰) درصد به یک هزار و ۶۰۲ واحد، زراعت با (۲۳۲) واحد افت معادل (۳.۶۱) درصد به ۶ هزار و ۲۰۹ واحد» رسید.


توقف و بازگشایی نمادها


در عین حال طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، عمران و توسعه فارس، کارتن ایران، قرارداد اختیار خرید و فروش معدنی و صنعتی گل‌گهر، داروسازی کاسپین تأمین و معدنی ـ صنعتی گل‌گهر» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «ورزایران، جوشکاب یزد، ‌بیمه اتکایی امین، واسپاری ملت، داروسازی کاسپین تأمین، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی، سرمایه‌گذاری پردیس، فراورده‌های نسوز آذر، حق‌تقدم کشاورزی و دامپروری مکسال و پالایش نفت بندرعباس» بازگشایی شدند.


 بیشترین کاهش و افزایش قیمت


نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند : قیمت سهام نمادهای «فنورد، کپشیر، وصنعت، شاملا، کهرام، فلوله و فرآور» با رشد قیمت بین «۵ تا ۴.۴۷» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سقاین، فلامی، فنوال، خپوش، پارسیان، شفارا و کترام» با کاهش قیمت بین «۵ تا ۳.۷۷» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز در بازار سهام، در ۶۴ هزار و ۳۹۲ نوبت معاملاتی، ۹۵۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۳۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۶ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر