23 ارديبهشت 1398 - 15:04

رشد ۲۰ درصدی ارزش معاملات فرابورس

ارزش معاملات فرابورس در پایان داد و ستدهای روز جاری با ۲۰ درصد افزایش مواجه شد.
کد خبر : ۹۹۹۰۴
فرابورس

به گزارش ‌ایبِنا، دادوستدهای فرابورس در میانه این هفته کاری با تغییر مالکیت یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۷ هزار و ۶۴ میلیارد ریال دنبال شد که نسبت به روز گذشته رشد ۲۰ درصدی ارزش معاملات را نشان می‌داد؛ همزمان شاخص کل این بازار نیز با ۴۵ واحد صعود، بخشی از ریزش روز گذشته خود را جبران کرد و بالاتر از سطح ۲ هزار و ۵۳۹ واحدی ایستاد. بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در بازارهای اول و دوم با جابه جایی ۱۹۹ و ۴۶۲ میلیون سهم به ارزش ۷۳۶ و یک هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال پیگیری شد.


بازار پایه


سهامداران بازار پایه نیز ۶۳۱ میلیون سهم را میان خود دست به دست کردند که ارزش این مبادلات یک هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال بود. در بازار سهام فرابورس نماد ذوب‌آهن که روز جاری پربیننده‌ترین نماد معاملاتی بود با مبادله بیش از ۱۸۴ میلیون سهم به ارزش ۳۱۹ میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت.


شاخص کل فرابورس نیز با ۴۵.۴۵ واحد صعود معادل ۱.۸۲ درصد تا بالاتر از سطح ۲ هزار و ۵۳۹ واحدی افزایش یافت. آیفکس امروز با اهرم نمادهای «زاگرس»، «مارون»، «میدکو»، «ذوب»، «شراز» و «شاوان» که تا سطح ۱۰ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر داشتند از ابتدای اردیبهشت‌ماه بازدهی ۲.۵ درصدی و از آغاز سال رشد ۱۲.۵ درصدی را در پایان معاملات امروز به ثبت رسانید.


نوسان قیمت


در بازار امروز همچنین در حالی که نمادهای «گکوثر»، «ارفع» و «زنگان» به دلایلی همچون برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام متوقف شدند در مقابل سه نماد «غصینو»، «تشتاد» و «وملل» بعد از افشای اطلاعات با اهمیت بازگشایی شدند. در جدول بیشترین نوسان قیمت نیز نام دو نماد «افرا» و «خدیزل» با بیشترین رشد و نمادهای «دی» و «گکهر» با بالاترین افت قیمت دیده می‌شود.


بازار ابزارهای نوین مالی


تحولات بازار سهام فرابورس در حالی است که امروز سرمایه‌گذاران در بازار ابزارهای نوین مالی به استقبال معامله ۴۳ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال رفتند. در بازار بدهی امروز «اخزا۷۱۷» با تاریخ سررسید ۱۷ دی‌ماه ۹۸ پایین‌ترین نرخ موثر بازده تا سررسید را به میزان ۲۰.۵۱ درصد کسب کرد و «اخزا۷۱۰» با تاریخ سررسید ۲۷ خرداد امسال نرخ ۲۳.۹۹ درصدی را به ثبت رساند که بالاترین نرخ YTM در میان اسناد خزانه‌های مورد معامله در بازار بدهی فرابورس بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر