17 ارديبهشت 1399 - 08:57
یک مسئول سازمان صنایع کوچک خبر داد؛

کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی هزینه‌های مالی با استفاده از سککوک

مدیر تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی هزینه‌های مالی برای فعالان اقتصادی با استفاده از سامانه سککوک خبر داد.
کد خبر : ۱۱۳۹۶۷
سککوک

فرشاد کهیاری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره فعالیت سامانه سککوک، گفت: این سامانه روش‌های جدید تأمین مالی را از طریق برات الکترونیکی برای واحدهای صنعتی و تولیدی انجام می‌دهد، زیرا معتقدیم که نوسازی و بازسازی فقط نباید در حوزه سخت‌افزاری انجام شود.


وی با بیان اینکه باید در هر شرایط اقتصادی واحدهای صنعتی و تولیدی باید با یکدیگر ارتباط مستمر داشته باشند و برای بهره‌وری بالا با تعامل و هم‌افزایی به فضای کسب و کار یکدیگر کمک کنند، گفت:  به خصوص در شرایط فعلی که در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها هستیم باید در حوزه‌های مختلف در این زمینه نقش اساسی ایفا کنند تا دستاوردهای مثبتی برای همه به ارمغان بیاورد.


کهیاری افزود: طرح‌های نوین و روش‌های جدید به صورت مستمر در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رصد می‌شود و هر طرحی که به فضای کسب و کار بتواند کمک کند قطعاً عملیاتی و اجرا خواهد شد.


وی تصریح کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی که در روش‌های تأمین مالی مشکلاتی دارند و شرایط استفاده از سامانه را دارند حتما از این سامانه استفاده کنند و از مزایای مطلوبی که دارد بهره ببرند قطعاً ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه‌های مالی آن‌ها کاهش می‌یابد.


کهیاری افزود: با راه‌اندازی سامانه سککوک، روند تولید صنعتگران تسهیل می‌شود و صنعتگران با مراجعه به این سامانه می‌توانند برای تأمین مواد اولیه و سایر نیازها اقدامات خود را انجام دهند و مواد اولیه خود را بدون پرداخت نقدی و با ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک خرید کنند.


کهیاری با بیان اینکه سامانه سککوک قابلیت اتصال واحدهای صنعتی به خصوص کوچک را به بازارهای خارجی دارد، گفت: سامانه سککوک زنجیره تامین چرخه تولید را به خوبی انجام می‌دهد و صنعتگران می‌توانند در قالب برات الکترونیکی از آن استفاده و نیز در یک اکوسیستم فراگیر، ارتباط داخلی و خارجی داشته باشند و فعالیت کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها