گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت بیش از ۲۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲۳۴۹ واحدی معادل ۱.۶۲ درصد به یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۴۴۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۱۰ واحدی به ۱۹ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۸۰۳۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه دوازدهم آبان ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۵۴۳ واحدی معادل ۱.۶۲ درصد به رقم ۳۴۶ هزار و ۸۴۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۷۲۴ واحدی، عدد ۳۷۴ هزار و ۳۵۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۸۶۷ واحدی به رقم ۲۳۵ هزار و ۹۲۲ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۷۸۸۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۹۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۳۲۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۵۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۹۴۵۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، کچاد، شپدیس، پارسان، فملی و نوری با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی لپارس، پاکشو و بالبر، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین و آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۴۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۰ هزار و ۳۸۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۲ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد انرژی۳(سایراشخاص بورس انرژی) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شفا، خمهر، وساپا و خموتور بود. همچنین نماد معاملاتی ولملت(واسپاری ملت) با ۴.۰۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بالبر، انرژی۱، لپارس و غنوش قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها