گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

عقب‌گرد بیش از ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹۶۸۹ واحدی معادل ۰.۶۷ درصد به یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۹۶۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۲۸ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۳۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۸۱۲۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه شانزدهم آبان ماه ۱۴۰۰)، بر خلاف روز قبل، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش  ۲۴۰۳ واحدی معادل ۰.۶۷ درصد به رقم ۳۵۴ هزار و ۸۸۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۵۵۸ واحدی، عدد ۳۸۴ هزار و ۶۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۹۸۲ واحدی به رقم ۲۴۲ هزار و ۴۰۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۵۶۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۲۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۸۳۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۷۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۴۹۰ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۹۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فارس، فملی، کچاد  و پارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رمپنا، خودرو و نوری، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۴۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۸۵ هزار و ۸۸۹ نوبت معامله و به ارزش ۸۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غبهنوش(بهنوش‌ ایران‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خاذین، انرژی۳، ونیرو و ختراک بود. همچنین نماد معاملاتی دیران(ایران‌دارو) با ۴.۸۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای انرژی۱، خنصیر، غدام و دلر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر