23 اسفند 1400 - 15:52
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس ۵۹۵ واحد کاهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۹۵  واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۸۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۴ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۳۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۲۸۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۴۶ واحدی، به رقم ۳۲۸ هزار و ۹۲۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۱۸ واحدی، عدد ۳۳۸ هزار و ۹۵۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۳۶ واحدی به رقم ۲۱۱ هزار و ۶۶۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۰۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۹۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۸۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۰۴۴ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۱۰ هزار و ۷۶۴ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپدیس، کچاد، شیراز، برکت و رمپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگل، ومعادن، خودرو و شیران تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۴۹۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۰ هزار و ۳۱۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۰ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غدام(خوراک‌ دام‌ پارس‌) با ۴.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای ثشرق، کمنگنز، حفارس و فپنتا بود. همچنین نماد معاملاتی کبافق(معادن‌ بافق‌) با ۴.۹۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای رکیش، تکشا، بشهاب و برکت قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر