01 آبان 1401 - 08:42
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایبِنا:

حمایت مجلس از گسترش معاملات آنلاین ارز/ بازارهای مفیدی در حوزه ارز ایجاد شده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چنانچه خرید آنلاین ارز ضابطه‌مند و تحت نظارت بانک مرکزی باشد، مجلس هم برای توسعه آن کمک خواهد کرد.
کد خبر : ۱۴۱۹۴۴

به گزارش خبرنگار ایبِنا، یازدهم مهرماه درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی‌ها رونمایی شد. علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در مراسم این رونمایی هدف از انجام آن را شفاف سازی بازار ارز اعلام کرد و گفت: اگرچه در این سال‌ها صرافان نرخ خرید و فروش ارز را در تابلوی صرافی نصب می‌کنند، اما تصمیم گرفتیم برای شفاف‌سازی و اینکه افراد صرافی‌های مختلف را با هم مقایسه کنند درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی ایجاد شود تا ۵۴۵ صراف نرخ‌های خود را در آن اعلام کنند.


وی در این خصوص تاکید کرد که اعلام نرخ ارز در سامانه موجب ایجاد شفافیت و عمق‌بخشی بازار ارز خواهد شد و در آینده امکان ثبت سفارش خرید از صرافی با نرخ توافقی نیز فراهم می‌شود.


محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان درمجلس شورای اسلامی هم در رابطه با مزایای شفاف سازی نرخ ارز صرافی‌ها و امکان خرید آنلاین ارز به خبرنگار ایبِنا گفت: در حوزه تصمیمات مرتبط با اقتصاد کشورهر قسمتی که بتواند حوزه کارآمدی را به تعریف درآورد، مفید و موثر واقع خواهد شد. حوزه ارز هم یک بخش از این تصمیمات به حساب می‌آید که اخذ تصمیمات درست در آن بر شرایط اقتصادی کشور تاثیر خواهد گذاشت.


وی در ادامه اضافه کرد: قانون هم به این نکته اشاره دارد که بازار‌های مفیدی باید در خصوص ارز راه اندازی شود، البته شاهد انجام این کار در چند مورد هم بوده‌ایم.


رئیس کمیسیون اقتصادی درباره خرید آنلاین ارز نیز اظهار داشت: چنانچه خرید آنلاین ارز ضابطه‌مند باشد، مجلس هم برای توسعه آن کمک خواهد کرد. به این معنا که تقاضا و عرضه و نرخ ارز مشخص باشد و تحت نظر بانک مرکزی به مدیریت درآید، بنابراین بدون شک به نتیجه مفیدی خواهد رسید.


نماینده مردم کرمان در خصوص ارائه پیشنهاد برای بهتر اجرا شدن نیز تصریح کرد: مجلس به بانک مرکزی گفته است نرخ رسمی و رایجی که بر مبنای عرضه و تقاضا است را به تعریف درآورد. این کار می‌تواند به صورت آنلاین یا غیر آنلاین انجام شود، مهم عملیاتی شدن این کار به بهترین شکل ممکن با درست‌ترین تصمیم است.

نویسنده: احسان اشراقیان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر