چالش بریتانیا در روابط با اتحادیه اروپا پس از برگزیت

چالش بریتانیا در روابط با اتحادیه اروپا پس از برگزیت
گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت بریتانیا به روابط با اتحادیه اروپا برای کاهش موانع تجاری به شیوه سوئیس چشم دوخته است.
کد خبر : ۱۴۳۲۲۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، رسانه های بریتانیا گزارش دادند که مقام‌های ارشد دولت بریتانیا در حال بررسی یک رابطه به روش سوئیس با اتحادیه اروپا برای رفع موانع تجاری پس از جدایی لندن و بروکسل در سال ۲۰۲۰ هستند.


بر اساس گزارش‌ها، برخی از اعضای کابینه نخست‌وزیر ریشی سوناک پیگیر مدل سوئیس هستند که به معنای وارد کردن یک سری توافق دوجانبه با بروکسل برای ایجاد روابط تجاری آرام با این اتحادیه است. مقام‌ها گفتند که این تغییر طی ۱۰ سال آینده باید در پشت در‌های بسته انجام شود و افزودند که به نفع هر دو طرف خواهد بود.


با این حال، منابع دولتی تاکید کردند که این مناسبات شامل آزادی رفت و آمد نمی‌شود. مقام‌های داونینگ استریت معتقدند که اتحادیه اروپا تمایل بیشتری برای تسهیل روابط تجاری نزدیک با این پادشاهی در بحبوحه افزایش تورم با وجود بحران اوکراین دارد. نزدیکی احتمالی بین لندن و بروکسل برای طرفداران تندرو برگزیت آزاردهنده است و آن را خیانت به آزادی‌هایی می‌دانند که بریتانیا پس از خروج به دست آورد.


براساس نظرسنجی اخیر، ۵۶ درصد از شهروندان بریتانیایی گفتند که خروج کشورشان از اتحادیه اروپا تصمیم اشتباهی بود، به طوری که برخی از پاسخ دهندگانی که به برگزیت رای دادند، نظر خود را از زمان همه پرسی سال ۲۰۱۶ تغییر دادند. در ماه ژوئن ۲۰۱۶، ۵۱.۸ درصد از شهروندان بریتانیا به خاتمه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا رأی دادند، در مقابل ۴۸.۱ درصد به باقی ماندن لندن در این اتحادیه رأی دادند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر