03 اسفند 1401 - 10:21
عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

کاهش التهابات بازار با راه‌اندازی مرکز مبادله ارزی/ سیستم تخصیص ارز سامان می‌یابد

کاهش التهابات بازار با راه‌اندازی مرکز مبادله ارزی  سیستم تخصیص ارز سامان می‌یابد
نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: مرکز مبادله ارزی این قابلیت را دارد تا سیستم تخصیص ارز در کشور را سامان دهد.
کد خبر : ۱۴۷۰۶۲

اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیرات مرکز مبادله ارز و طلا به خبرنگار ایبِنا گفت: تاثیرایجاد شفافیت و حکمرانی قانون در نظام بانکی بر کسی پوشیده نیست، بنابراین باید ابزار‌هایی مورد توجه قرار گیرد تا به این امرمهم برسیم. مرکز مبادله ارزی این قابلیت را دارد تا سیستم تخصیص ارز در کشور را سامان دهد و نیازمندان واقعی را از دلالان و افرادی که شغل‌شان سوداگری در بازار است، متمایز سازد.


وی در ادامه ابراز کرد: ارز در حال حاضر به عنوان یک کالای سرمایه‌ای به حساب می‌آید و با اهداف خاص تبلیغ می‌شود که برای حفظ ارزش دارایی‌ها، مردم خرید آن را در برنامه اقتصادی خود قرار دهند، غافل از اینکه در نتیجه چنین تصمیمی حباب ارزی تشکیل خواهد شد و کل کشور متضرر می‌شود، زیرا تاثیر آن بر تمامی کالا‌ها قابل توجه خواهد بود.


این عضو کمیسیون اقتصادی در این خصوص یادآور شد: ایجاد شفافیت مانع به وجود آمدن حباب‌های ارزی می‌شود و مردم از نگرانی خارج خواهند شد، بنابراین باید هر حرکتی که زمینه آن را فراهم می‌سازد، در دستور کار قرار گیرد.


نماینده مردم سمیرم در ادامه تاکید کرد: دولت برای رفع مشکل به وجود آمده باید برنامه دراز مدت را دنبال کند. مُسکن و یا برنامه کوتاه مدت شاید در مقطعی کمک کننده باشد، ولی پس از مدتی مجدد مشکلات با شدت بیشتری برمی گردند و مردم را درگیر می‌سازند، اما چنانچه دولت برنامه درازمدت را برای حل مشکلات در نظر گیرد، امیدوارکننده خواهد بود.


سلیمی در این رابطه با تاثیر مرکز مبادله ارزی بر سوداگری اظهار داشت: دست سوداگری قطع نخواهد شد، اما این التهابات تا حدودی کاهش خواهد یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر