02 اسفند 1401 - 19:37

عرضه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز در مرکز مبادله/ منابع ارزی ایران در چین رو به بهبود است

مدیر کل تجارت خارجی بانک مرکزی از عرضه ۲۰۰ میلیون دلاری در مرکز مبادله ارز و طلا خبر داد.
کد خبر : ۱۴۷۰۸۰

به گزارش ایبِنا،‌ مدیر کل تجارت خارجی بانک مرکزی از عرضه ۲۰۰ میلیون دلاری در مرکز مبادله ارز و طلا در روز نخست فعالیت این مرکز خبر داد و گفت: منابع ارزی ایران در چین رو به بهبود است.

 

شیوا راوشی درباره کارکرد و جزییات معاملات ارزی در مرکز مبادله ارز و طلا اظهار کرد: مرکز مبادله ارز و طلا با اهداف گسترده‌ای برای ایجاد شفافیت و تسهیل ایجاد شده است؛ یکی از بستر‌هایی که در این مرکز وجود دارد، تالار حواله است که عرضه و تقاضای ارز، واردات و صادرات کالا را مدیریت می‌کند.  فرآیند نرخ‌گذاری و تخصیص ارز در درگاه نیما پیش از این تجربه شده است و آشنایی کافی با نحوه اقدام در این بازار وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: امروز بیش از ۲۰۰ میلیون دلار عرضه در بازار صورت گرفت البته تقاضا در این بازار هم زیاد بود و به حدود ۱۸۰ میلیون دلار رسید که البته رو به افزایش است. در ادامه و تا ساعت ۱۷ که بازار فعال است مسلما عرضه و تقاضا در کنار هم افزایش پیدا خواهد کرد، اما تا ظهر امروز حدود ۵۰ میلیون دلار معامله انجام شده است.

 

مدیر کل تجارت خارجی بانک مرکزی ادامه داد: این‌که باید نقشه تجاری داشته باشیم نکته درستی است و در این راستا ظرفیت‌های جدیدی از منابع یوآن در چین در حال شناسایی است و آن را به بازرگانان از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌ایم بنابراین چنین برنامه‌ای در بانک مرکزی وجود دارد و مسلما منابع ما در چین در حال بهبود است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر