20 ارديبهشت 1402 - 12:36

دوازدهمین افزایش متوالی نرخ بهره در بانک مرکزی انگلیس

دوازدهمین افزایش متوالی نرخ بهره در بانک مرکزی انگلیس
انتظار می‌رود بانک انگلستان برای دوازدهمین جلسه متوالی روز پنجشنبه نرخ‌های بهره را افزایش دهد، در حالی که تورم همچنان بالاست.
کد خبر : ۱۵۰۲۱۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا  نقل از سی ان بی سی، بانک مرکزی انگلیس دوازدهمین افزایش متوالی نرخ بهره را در پیش گرفت، اما این چشم انداز مبهم باقی مانده است:

+تورم سالانه در ماه مارس بالای ۱۰ درصد باقی ماند که ناشی از افزایش مداوم صورت حساب‌های مواد غذایی و انرژی بود.                                                                                          

+تورم اصلی نیز بدون تغییر باقی ماند که خطر ریشه‌دار شدن را در پی دارد.


+بازار تقریباً به اتفاق آرا انتظار دارد که کمیته سیاست پولی روز پنجشنبه، ۲۵ واحد پایه دیگر را افزایش دهد.


+اکثریت اقتصاددانان انتظار دارند که با نسبت رأی ۷ به ۲، نرخ بانکی از ۴.۲۵ درصد به ۴.۵ درصد برسد.

انتظار می‌رود بانک انگلستان برای دوازدهمین جلسه متوالی روز پنجشنبه نرخ‌های بهره را افزایش دهد، در حالی که تورم همچنان داغ است و ممکن است نشست سران نزدیک باشد. اقتصاد بریتانیا تا کنون در سال جاری بهتر از انتظار بوده، اگرچه تولید ناخالص داخلی در ماه فوریه به دلیل اعتصاب‌های گسترده و کاهش هزینه‌های زندگی مانع از فعالیت شد، در حالی که بازار کار همچنان انعطاف پذیر به نظر می‌رسد.

هفته گذشته فدرال رزرو ایالات متحده افزایش ۲۵ واحدی دیگری را اعمال کرد. بانک مرکزی اروپا هفته گذشته چرخه افزایش نرخ صعودی خود را کند کرد و افزایش ۲۵ واحدی را انتخاب کرد که نرخ‌ها را به سطوحی که از نوامبر ۲۰۰۸ مشاهده نشده بود افزایش داد، اما ادعا کرد که چشم انداز تورم برای مدت طولانی همچنان بسیار بالاست. بانک انگلستان با طناب محکم تری مواجه است، با این حال، بریتانیا بدترین عملکرد را در اقتصاد بزرگ در دو سال آینده خواهد داشت و تورم به طور قابل توجهی بالاتر از کشور‌های همتا است.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر