22 خرداد 1402 - 07:07
در گفتگو با ایبِنا بررسی شد؛

پیش‌بینی بورس امروز ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس امروز ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
یک کارشناس بازار سهام گفت: در شرایط فعلی، بازار سهام در حالت انتظار به سر می‌برد.
کد خبر : ۱۵۱۶۵۴

امیر کاویان، رییس هیئت مدیره شرکت سرمایه تجارت ساتراس، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه تغییرات نرخ ارز است و با توجه به این که چشم انداز نرخ ارز کاهشی است، موجب شده است تا سهم‌های دلاری روند کاهنده را تجربه کنند، در نتیجه در چند روز معاملاتی گذشته شاخص کل بورس روند کاهشی را تجربه کرده است.


این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: خبر‌های توافق برجامی موجب شده است تا نرخ ارز روند کاهشی را تجربه کند و در شرایطی که خبر توافق مطرح می‌شود، بازار سهام حالت ساید به خود می‌گیرد.


این تحلیل‌گر بازار‌های مالی تصریح کرد: در شرایط ساید شاخص کل بازار سرمایه نه رشد شارپی را تجربه خواهد کرد و نه ریزش سنگین را به خود خواهد دید.


وی افزود: در شرایط فعلی، بازار سهام در حالت انتظار به سر می‌برد.


رییس هیئت مدیره هلدینگ ساتراس در ادامه بیان داشت: در شرایط فعلی که نرخ ارز نزولی است، نقدینگی به سراغ تک سهم‌ها می‌رود و تک سهم‌ها رشد خواهند کرد.


این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: متاسفانه افرادی که در حال حاضر در بازار سهام سرمایه گذاری می‌کنند، به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت نیستند، به عبارت دیگر سرمایه گذاران کنونی به دنبال سرمایه گذاری روزانه و یا هفتگی هستند. این موضوع موجب شده است تا هیجانات در بازار سهام افزایش یابد.


این فعال بازار سرمایه اظهار داشت: با کاهش افت شاخص کل بورس، حجم و ارزش معاملات نیز به شدت افت کرده است و کاهش حجم و ارزش معاملات خبر بدی برای اهالی بازار سهام است.


کاویان در پایان تاکید کرد: تا زمانی که ارزش معاملات به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نرسد، نمی‌توان انتظار داشت که شاخص کل بازار سهام رشد کند.


لازم به ذکر است که شاخص کل بازار سهام در روز گذشته ۰.۳۱ درصد کاهش یافت. در جدول زیر لیست معاملات دو هفته گذشته بازار سهام را مشاهده می‌کنید.

 

پیش‌بینی بورس امروز ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

 

پیش‌بینی بورس امروز ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

 

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر