تورم بریتانیا به بالاترین سطح در ۳۱ سال گذشته رسید

تورم بریتانیا به بالاترین سطح در ۳۱ سال گذشته رسید
روزنامه تلگراف نوشت: نرخ تورم در بریتانیا در ماه گذشته به بالاترین سطح خود در ۳۱ سال گذشته رسید.
کد خبر : ۱۵۲۱۱۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، در آستانه تصمیم بانک انگلستان در مورد نرخ بهره در روز پنجشنبه، تورم  در بریتانیا در ماه گذشته به بالاترین سطح خود در ۳۱ سال گذشته رسید.

به گزارش روزنامه «تلگراف»، نرخ تورم اصلی در ماه می پس از افزایش از ۶.۸ درصد در ماه می به ۷.۱ درصد رسید که بر اساس آمار دفتر ملی آمار، بالاترین نرخ از سال ۱۹۹۲ است.

تورم  قیمت مصرف کننده در طول ماه کاهش نیافته و قیمت‌ها در طول سال ۸.۷ درصد افزایش یافته است که با رشد آوریل مطابقت دارد و اقتصاددانانی که انتظار کاهش به ۸.۴ درصد داشتند را شگفت زده کرد.

تورم قیمت مواد غذایی اندکی کاهش یافت، اما همچنان بالا باقی مانده است. ارزاق و کاهای موجود در سوپرمارکت ها در طول سال ۱۸.۳ درصد افزایش یافته و پوشاک نیز ۷.۱ درصد افزایش یافت.

چند روز پیش، روزنامه اسکاتلندی «نشنال» به نقل از سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه در گزارشی اعلام کرد که «تورم در بریتانیا یکی از بالاترین نرخ‌ها در بین اقتصاد‌های توسعه‌یافته خواهد بود».

این روزنامه همچنین اعلام کرد که "بریتانیا به سختی از رکود اجتناب خواهد کرد" و اشاره کرد که "تورم تقریباً از هر کشور دیگری به استثنای آرژانتین و ترکیه در سال ۲۰۲۳ بالاتر خواهد بود. "

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر