18 شهريور 1402 - 15:13

گزارش بانک مرکزی از جهش ۹۶ درصدی صادرات کشور

گزارش بانک مرکزی از جهش ۹۶ درصدی صادرات کشور
ارزش صادرات کشور درسال ۱۴۰۱ معادل ۹۷ میلیارد و ۶۵۶ میلیون دلار بوده که این رقم ۹۵.۹ درصد بیشتر از ارزش صادرات کشور درسال ۱۳۹۹ است.
کد خبر : ۱۵۴۹۴۱

به گزارش ایبِنا، براساس گزارش بانک مرکزی از نماگر‌های اقتصادی سال ۱۴۰۱، ارزش مجموع صادرات کشور در سال ۱۴۰۱ به ۹۷ میلیارد و ۶۵۶ میلیون دلار رسیده است.

از این رقم، درآمد حاصل از صادرات نفت خام، گاز طبیعی، مایعات و میعانات گازی رقمی بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون دلار و صادرات غیرنفتی (بدون احتساب میعانات گازی) ۴۲ میلیارد و ۲۴۶ میلیون دلار بوده است.

ارزش صادرات نفتی و غیرنفتی در سال ۱۴۰۱ تقریبا معادل صادرات کشور در سال ۱۳۹۶ است، زیرا در آن سال مجموع صادرات کشور ۹۸ میلیارد و ۱۴۲ میلیون دلار بوده است. با این تفاوت که در سال ۹۶ میزان صادرات نفت، فرآورده و گاز معادل ۶۵ میلیارد و ۸۱۸ میلیون دلار و میزان صادرات غیرنفتی ۳۲ میلیارد و ۳۲۴ میلیون دلار ارزش گذاری شده است.



گزارش بانک مرکزی از جهش ۹۶ درصدی صادرات کشور



این جدول بانک مرکزی نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱، ارزش کل صادرات کشور معادل ۶۲.۸ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۸ و ۹۵.۹ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۹ بوده است.

میزان در مقایسه با سال ۹۸، ارزش صادرات نفت و گاز ۱۱۲.۷ درصد و ارزش صادرات غیرنفتی ۲۴.۵ درصد رشد داشته است. همچنین در مقایسه با سال ۱۳۹۹، ارزش صادرات نفت و گاز ۱۶۳.۳ درصد و ارزش صادرات غیرنفتی ۴۶.۶ درصد رشد داشته است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر