پس از واکنش یمن به نسل کشی در غزه؛

هزینه حمل کانتینر در جهان ۲ برابر شد

هزینه حمل کانتینر در جهان ۲ برابر شد
ترافیک دریایی از مسیر دریای سرخ از آغاز سال ۲۰۲۴ تاکنون نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است.
کد خبر : ۱۵۹۶۵۲
به گزارش ایبنا؛  دولت یمن از آبان ۱۴۰۲ در حمایت از مردم غزه اعلام کرد که به هیچ شناور اسرائیلی-صهیونیستی اجازه عبور از دریای سرخ را نخواهد داد و این سیاست را تا پایان نسل‌کشی و محاصره در غزه از سوی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.
 
روزنامه وال استریت ژورنال در همین رابطه گزارش داد که میانگین هزینه حمل یک کانتینر طی ماه گذشته در سطح جهان بیش از دو برابر شده است.
 
در این گزارش آمده است که  میانگین هزینه جهانی حمل یک کانتینر ۴۰ فوتی تنها در هفته منتهی به ۱۸ ژانویه ۲۳% افزایش یافته و ۳۷۷۷ دلار شده است. این نرخ بیش از دو برابر نرخ ماه قبل است.
 
وال استریت ژورنال در همین رابطه گفت که نرخ حمل کانتینر از بنادر چین به لس آنجلس با افزایش ۳۸% به ۳۸۶۰ دلار رسیده است.

«فیلیپ داماس» مدیرعامل سازمان Drewry (یکی از بزرگترین موسسات تحقیقاتی - مشاوره‌ای جهان در حوزه دریایی) در همین رابطه گفت که بسیاری از شرکت‌های بزرگی که قرارداد‌های طولانی‌مدت با حامل‌های اقیانوسی دارند، اضافه‌هزینه‌های ۲۰ درصدی یا بیشتر را علاوه بر نرخ‌های قرارداد پرداخت می‌کنند تا هزینه‌هایی نظیر بیمه و سوخت را جبران کنند.
 
 بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول، ترافیک دریایی از طریق مسیر دریای سرخ که ۱۵% از حمل‌ونقل تجاری جهان را تشکیل می‌دهد، از آغاز سال ۲۰۲۴ تاکنون نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش یافته است.
 
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر