14 بهمن 1402 - 12:56
مدیرعامل بانک توسعه تعاون در گفت‌وگو با ایبنا:

نرخ گواهی سپرده خاص برای مردم جذاب است/ نوسان بازار‌های مالی کاهش می‌یابد

نرخ گواهی سپرده خاص برای مردم جذاب است  نوسان بازار‌های مالی کاهش می‌یابد
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: گواهی سپرده خاص به کاهش التهابات بازار‌های دارایی کمک بزرگی کرده و نقدینگی را به سمت خود جذب می‌کند.
کد خبر : ۱۶۰۰۲۵

محمد شیخ حسینی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با بیان اینکه انتشار گواهی سپرده خاص کار بسیار خوبی بود که بانک مرکزی در راستای مدیریت نقدینگی و رشد تولید انجام داده است، اظهار کرد: مجوز صدور اوراق گواهی سپرده خاص باعث می‌شود نقدینگی و سپرده‌های خردی که مردم در سطح جامعه دارند، با یک نرخ مناسبی در اختیار بانک‌ها قرار گیرد و بانک‌ها هم مستقیما این پول را در پروژه‌های دارای بازده اقتصادی مخصوصا بخش تولید که شعار سال هم هست، مصرف کنند.

وی ادامه داد: ما بنگاه‌های اقتصادی، تولیدکنندگان متعدد و فعالان مختلفی را در بخش‌های اقتصادی داریم که منتظر تامین نقدینگی هستند تا سطح کمی و کیفی تولیدات خود را بالا ببرند و نقدینگی مورد نیازش را تامین بکنند. این گواهی به کاهش التهابات بازار‌های دارایی کمک می‌کند، زیرا با این نرخی که وجود دارد، نقدینگی را به سمت خودش جذب می‌کند.

شیخ حسینی در پایان سخنان خود اظهار کرد: بانک مرکزی ذخیره ارزی خیلی خوبی دارد، افرادی دنبال این هستند تا در حوزه بازار ارز و اقتصاد ما با جوسازی اختلال و التهاب ایجاد کنند، اما گواهی سپرده باعث می‌شود تا این زمینه فراهم شود تا مردم بدون توجه به این شوک‌ها و نوسانات زودگذر، پولشان را در جای امن و با یک نرخ ثابت و مشخصی در اختیار بانک قرار دهند که مستقیما در بخش اقتصادی هزینه شود و از محل درآمد و عایدی آن، سود مردم هم با تضمین بانک پرداخت شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر