سرمایه گذاری خارجی شرق آسیا ۵.۲ میلیارد دلار کاهش یافت

«گزارش ۲۰۱۸ سرمایه گذاری جهانی» نشان می دهد که میزان جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در منطقه شرق آسیا در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.
کد خبر : ۸۷۵۳۱
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از پنینسیولا، گزارش ۲۰۱۸ سرمایه گذاری جهانی که توسط کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل منتشر شد حاکی از آن است که میزان جذب سرمایه گذاری در منطقه شرق آسیا در سال ۲۰۱۷ میلادی با تقریبا ۱۷ درصد کاهش در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید؛ این در حالی است که مجموع جذب سرمایه گذاری در شرق آسیا در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۰.۸ میلیارد دلار ثبت شده است.


اما سرمایه گذاری مستقیم خارجی در قطر در سال گذشته میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی با تقریبا ۲۷ درصد افزایش به رقم ۹۸۶ میلیون دلار رسید که این موضوع نشان می دهد سرمایه گذاران جهانی نسبت به فضای اقتصادی این کشور با وجود تحریم های عربی بی تفاوت بودند. سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۱۶ میلادی در قطر ۷۷۴ میلیون دلار ثبت شده است.


بر همین اساس، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در قطر در سال ۲۰۱۷ میلادی معادل تقریبا یک درصد از سرمایه ثابت ناخالص این کشور بود. ماه گذشته میلادی هم کابینه قطر لایحه قانونی را تصویب کرد که به موجب آن سرمایه گذاران غیر قطری اجازه سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی در هیچ بخش تجاری را در این کشور نخواهند داشت.


بر پایه این گزارش، موسسه اعتبار سنجی فیچ، چشم انداز بانک دوحه را از منفی به حالت پایدار ارتقاء داده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر