24 شهريور 1397 - 19:32

گسترش سامانه ملی سککوک در استان‌ها

سامانه ملی سککوک این روزها با درخواست های متعددی از استان ها مواجه است و به نظر می رسد این اتفاق، «سککوک و برات الکترونیک» را، وارد نقطه عطف تازه ای کند.
کد خبر : ۹۱۳۴۹
سککوک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مدیران سامانه ملی سککوک در پاسخ به این درخواست ها، نشستی در منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار داشتند که به مذاکرات کاربردی با مدیران منطقه یادشده، منجر شد. بازرگانان و تولیدکنندگان مستقر در منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار نیز، از ظرفیت های این سامانه و مزایای برات الکترونیک، مطلع شدند.


بنا به همین گزارش، دراین سفر، جلسه پرزنت سامانه سککوک ازسوی دست اندرکاران این سامانه، در سازمان منطقه آزاد چابهار،  برگزار شد. در این نشست- با حضور مدیران این منطقه آزاد تجاری و جمعی از تولیدکنندگان، بازرگانان منتخب- فردوس باقری یکی از مدیران سامانه ملی سککوک به معرفی ابزارهای موجود در این سامانه و کارکردهای مختلف آن پرداخت.


غلامرضا پناه معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در نشست یاد شده، با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های این سامانه، گفت: سامانه ملی سککوک با ابزارها و قابلیت هایی که در آن تعبیه شده است، می تواند موانع مختلف بازرگانان و فعالان حوزه تولید در این منطقه را، برطرف کند.


وی در ادامه با درخواست از مدیران سامانه سککوک به برگزاری نشست های معرفی هرچه بیشتر سککوک به تولیدکنندگان منطقه، افزود: بسیار علاقمند هستیم که جمع بیشتری از واحدهای تولیدی در این نشست ها حاضر شوند و امیدواریم در آینده نزدیک مدیران عامل دیگر نیز، بتوانند در بستر سککوک حضور یابند و با پیوندی که میان این سامانه ملی و صندوق ضمانت مناطق آزاد برقرار شده است، هرچه سریع تر بر شتاب بازرگانی و تولیدبر بستر افزوده شود.


معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار با اشاره به یکی از قابلیت های سامانه سککوک، گفت: در بستر پلتفرم سککوک حجم بالای نقدینگی و برات قابل معامله است و در واقع کارمزد کمتری به آن تعلق می گیرد و همچنین پروسه عملیاتی کمتری را هم طی می کند . این یکی از نکات کلیدی و اصلی است که بستر پلتفرم یادشده را نسبت به دیگر عملیات های مالی برتر می کند.


وی در خاتمه با تأکید بر دیگر قابلیت های سامانه ملی سککوک، افزود:این پلتفرم، بازار جدیدی را می تواند به تولیدکنندگان و بازرگانان و تجار منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار معرفی کند و آنها را به دیگر تولیدکنندگان و بازرگانان سراسر کشور متصل سازد؛ این قابلیت، به رشد و توسعه هرچه بیشتر تولید و معاملات در منطقه منجر خواهد شد.


گفتنی است، در این جلسه مجتبی اسدی مدیر تسهیل، تولید و فناوری های پیش رفته سازمان منطقه آزاد تجاری –صنعتی چابهار، محمد میری مدیر تجهیز و گسترش بازار سرمایه منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، اسدالله شیرایی عضوهیات رئیسه اتاق بازرگانی چابهارو جمعی از تولید کنندگان و بازرگانان و مدیران عامل کارخانجات مستقر در منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار، حضور داشتند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها