17 خرداد 1400 - 15:49
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت ۸۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸ هزار و ۵۸۶ واحدی معادل ۰.۷۵ درصد به یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۲۲۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۷۲۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۴۵۴۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه سیزدهم خردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۲۲۳ واحدی معادل ۰.۷۵ درصد به رقم ۲۹۹ هزار و ۷۰۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۷۹۱ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد، عدد ۳۸۳ هزار و ۸۲۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۱۵۵ واحدی به رقم ۲۴۷ هزار و ۵۳۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۵۲۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۱۲۶ واحد افزایش به رقم ۸۴۷ هزار و ۱۹۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۰۴۵ واحد افزایش  همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۳۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، تاپیکو، شپدیس، خودرو، شپنا و نوری با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی انرژی۳، اپال و وسخوز، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۹۳۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۶۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۶ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ونیرو(سرمایه‌گذاری‌نیرو) با ۶.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سیستم، خریخت، برکت، شوینده و سیدکو بود. همچنین نماد معاملاتی کحافظ (کاشی‌ وسرامیک‌ حافظ‌) با ۱۵.۶۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای انرژی۳، غشهد، وتوشه، فجر، سغرب و دفارا قرار گرفتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر