گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص‌های بورسی دسته‌جمعی قرمز شدند

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲ هزار و ۳۱۹ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد به یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۷۹۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۱۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۵۲۱۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۹۷ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد به رقم ۳۲۰ هزار و ۷۰۱ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۷۰۹ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد، عدد ۳۸۲ هزار و ۱۴۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۵۴ واحدی به رقم ۲۴۴ هزار و ۴۲۲ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۹۲۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۰۴ واحد کاهش به رقم ۹۲۰ هزار و ۴۰۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۳۴۹ واحد کاهش  همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، شتران، اخابر، وبملت و وامید با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پارسان، شبریز و پارس، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۸۸۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۷۵ هزار و ۷۷۳ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وتوصا(گروه س توسعه صنعتی ایران) با ۴.۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فسرب، لبوتان، فاما، دلقما و سخزر بود. همچنین نماد معاملاتی وسکرمان(س.سهام عدالت استان کرمان) با ۴.۹۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، شسینا، فلامی، تکنو، وبهمن و کبافق قرار گرفتند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر