16 شهريور 1400 - 13:49
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش ۱۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵۳۹۷ واحدی معادل ۱ درصد به یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۹۹ واحدی به ۲۲ هزار و ۶۶۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۶۷۱۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه شانزدهم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۸۴۵ واحدی معادل یک درصد به رقم ۳۸۰ هزار و ۲۵۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۲۵۶  واحدی، عدد ۴۶۵ هزار و ۳۵۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۶۸۵ واحدی به رقم ۲۹۳ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۷۹۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۶۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۶۱۷ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۴۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۳۳۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۸۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، کچاد، پارسان، وغدیر و فارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی میدکو، کگل و شسپا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۰۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۰ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دلقما(دارویی‌ لقمان‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کپارس، چکاوه ، غشهد و فمراد بود. همچنین نماد معاملاتی تایرا(تراکتورسازی‌ایران‌) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خموتور، خشرق، کفرا و وایران قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر