29 شهريور 1400 - 12:50
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس سبزپوش شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۲۷۹ واحدی معادل ۰.۵۱ درصد به یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۷۵۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۹ واحدی به ۲۱ هزار و ۱۶۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۰۳۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه بیست و نهم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۸۱۷ واحدی معادل ۰.۵۱ درصد به رقم ۳۵۶ هزار و ۴۵۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۵۹۶ واحدی، عدد ۴۳۲ هزار و ۶۱۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۰۷ واحدی به رقم ۲۷۲ هزار و ۹۷۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۹۵۸ واحد افزایش  را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۶۸۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۵۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۵۵۶ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۳۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، مبین، فارس، پارسان، پارس و شبندر با بیشترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وامید، وصندوق و کاما، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۲۷۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۸۰ هزار و ۴۰۴ نوبت معامله و به ارزش ۴۴ هزار و ۵۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد بکاب(صنایع‌جوشکاب‌یزد ) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای لپارس، کیمیاتک، کپشیر و شسینا بود. همچنین نماد معاملاتی کاما(باما ) با ۴.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وساغربی، غدام، بالبر و غمهرا قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر