گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۰۳۶ واحدی معادل ۰.۵۴ درصد به یک میلیون و ۴۸۴  هزار و ۷۱۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۵۱ واحدی به ۲۱ هزار و ۳۷۱ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۳۳۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه دوازدهم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۰۰۶ واحدی معادل ۰.۵۴ درصد به رقم ۳۷۰ هزار و ۶۷۹ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۹۷۰ واحدی، عدد ۴۲۵ هزار و ۵۴۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۸۷۴ واحدی به رقم ۲۶۸ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۶۹۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۹۳ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۷۶۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۰۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۶۵۷۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۲۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شپنا، شبندر، شستا، خودرو و وبصادر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی ومعادن، فولاد و کالا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بازار سرمایه در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۸۹۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۴۹ هزار و ۷۶  نوبت معامله و به ارزش ۵۲ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد قصفها(قنداصفهان‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دروز، قمرو، سیستم و ستران بود. همچنین نماد معاملاتی کپارس(کاشی‌ پارس‌) با ۴.۵۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کساوه، حپترو، کالا و وتوس قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر