گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ریزش شاخص بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۳۶۴۰ واحدی معادل ۱.۶۸ درصد به یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۱۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۸۰ واحدی به ۱۹ هزار و ۶۷۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۷۸۲۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (دوشنبه سوم آبان ماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۸۶۳ واحدی معادل ۱.۶۸ درصد به رقم ۳۴۳ هزار و ۳۱۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۷۹۲۷ واحدی، عدد ۳۸۰ هزار و ۱۵۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۹۹۶ واحدی به رقم ۲۳۹ هزار و ۶۲۷ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۵۹۵۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۶۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۷۶۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۶۷۶۸ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۲۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارس، شپدیس، فملی، جم، کگل و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کالا، اپال و انرژی۳، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۳۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۰ هزار و ۳۱۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سهرمز(سیمان‌هرمزگان‌) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سفانو، کماسه، سیمرغ و خفنر بود. همچنین نماد معاملاتی تپمپی(پمپ‌ سازی‌ ایران‌) با ۶.۷۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کلوند، حفاری، فسرب و شسینا قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس ریزش شاخص ها
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر