گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس مثبت بسته شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۹۹ واحدی معادل ۰.۱۰ درصدی به یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۱۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۳۲ واحدی به ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۸۵۷۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه هفتم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۲۲ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد به رقم ۳۳۹ هزار و ۲۴۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۹۰۴ واحدی، عدد ۳۷۶ هزار و ۹۹۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۱۹۹ واحدی به رقم ۲۳۶ هزار و ۱۲۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۲۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۸۷۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۷۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارس، شستا، وغدیر، شفن، پارسان و ومعادن با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، ومعادن و شیراز ، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۷۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۵ هزار و ۴۴۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وسینا(بانک سینا) با ۴.۹۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پارس، غپاک، لبوتان و چفیبر بود. همچنین نماد معاملاتی کماسه(تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری‌) با ۴.۸۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونیرو، ختور، کساپا و غدام قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر