11 شهريور 1396 - 13:50

رشد ۱۵۵ واحدی شاخص بورس در اولین روز اجرای مصوبه جدید نرخ سود

شاخص کل بورس امروز شنبه همزمان با اولین روز اجرای مصوبه جدید نرخ سود بانک مرکزی با رشد ۱۵۵ واحدی مواجه شد.
کد خبر : ۷۴۳۵۵
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ شاخص کل بورس و اوراق بهادار تهران امروز شنبه با رشد ۱۵۵ واحدی بر روی رقم ۸۳ هزار و ۴۲۸ واحد ایستاد. این در حالی است که از امروز شنبه بخشنامه جدید نرخ سودی بانک مرکزی ابلاغی به تمامی بانک های کشور به اجرا در آمده است و بر اساس آن کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که اجرای دقیق این مصوبه تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه کشورمان خواهد داشت.


بر اساس این مصوبه که از امروز لازم الاجراست بانک ها و موسسات اعتباری موظفند نرخ سودعلی الحساب سپرده های سرمایه گذاری مدت دار یک ساله را حداکثر ۱۵ درصد و سپرده های کوتاه مدت را حداکثر ۱۰ درصد محاسبه و رعایت کنند.


ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۷۶ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۱۵  میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۰ هزار و ۵۹۳  نوبت داد و ستد بود.


امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۱۶۹ واحد، پالایش نفت اصفهان با ۱۳ واحد و فولاد خوزستان با ۱۲ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس داشت.


در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با ۴۱ واحد، صنعتی و معدنی گل گهر با ۱۱ واحد و نفت پارس با ۵ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.


شاخص کل هم ‌وزن با کاهش ۴۶ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۸۴۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۴۵ واحدی به رقم  ۹۱ هزار و ۸۱۸  واحد دست یافت.


شاخص بازار اول در حالی با کاهش ۱۳ واحدی به رقم  ۵۸ هزار و ۶۲۸  واحد رسید که شاخص بازار دوم با افزایش ۱۰۰۱ واحدی عدد  ۱۸۰ هزار و ۹۱۹  واحد را تجربه کرد.


امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی  به رقم ۹۵۴ واحد رضایت داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر