28 ارديبهشت 1399 - 01:57

مدیرعامل شرکت تسلا سرانجام از دارایی بیت‌کوین خود پرده برداشت

مدیرعامل میلیاردر شرکت خودروسازی تسلا که تخمین زده شده است سرمایه خالصی در حدود ۴۰ میلیارد دلار در اختیار دارد، در کمال تعجب از حیث دارایی رمزارز فقیر محسوب می‌شود.
کد خبر : ۱۱۴۲۸۹
بیت کوین

به گزارش ایبِنا از دی‌کریپت، ایلان ماسک میلیاردر نوآور آمریکایی سرانجام اعلام کرد که در میان دارایی هایش چه مقدار بیت کوین دارد و البته این رقم برای یک میلیاردر که در گذشته در خصوص بیت‌کوین توییت‌های با تصاویر کنایه آمیز منتشر می‌کرد، شاید به نوعی قابل قبول باشد.


ماسک به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان، در کامنتی زیر پست توییتری جی.کی رولینگ نویسنده مجموعه کتاب‌های هری پاتر که دنیای ارز مجازی را به تب و تاب انداخت، افشا کرد که وی ۰.۲۵ یا به عبارتی یک چهارم یک بیت‌کوین دارد. ارزش این مقدار با قیمت فعلی اندکی کمتر از ۲ هزار و ۵۰۰ دلار است.


وی در توضیح سودمندی بیت کوین به عنوان رمزارز پیشتاز بازار از حیث سرمایه، برای رولینگ نوشت: چاپ اسکناس در مقیاس کلان و تزریق آن به بازار توسط بانک های مرکزی، بیت کوین این پول نامرئی اینترنتی را به مراتب مقتدرتر کرده است.


مدیرعامل تسلا در ادامه با افشای مبلغ دارایی بیت‌کوین خود، باعث شد تا افراد مهم و تاثیرگذار در حیطه رمزارز این افشاگری را به سخره بگیرند.


تایلر وینکلووس مدیرعامل صرافی رمزارز گمینی مستقر در نیویورک به طعنه به ماسک گفت که «چطور می‌خواهد هزینه‌های خود را روی مریخ پرداخت کند»؛ جمله‌ای که در واقع کنایه‌ای است به طرح‌های بلندپروازانه ماسک برای بردن انسان به سیاره سرخ توسط یکی از موشکهای ساخت تسلا.


این در حالی است که آری پُل یکی از بنیانگذاران بلک تاور کپیتال به طنز خطاب به ماسک نوشت: اگر با همین فرمان پیش بروی، بالاخره یک روز یک بیت‌کوین کامل خواهی داشت.


بنیانگذار شرکت اسپیس‌ایکس، شرکت محصولات هوافضایی آمریکا، سال جاری موضع خود را در قبال رمزارز عنوان کرد. ماسک در ژانویه در یک پادکست به شنوندگان گفت که به اعتقاد وی ایده «بیت کوین بسیار هوشمندانه» است اما در عین حال نگرانی‌هایی را در خصوص استفاده تبهکاران از آن مطرح کرد و در ادامه نیز افزود که ارز مجازی می‌تواند "جایگزینی عملی برای پول نقد" باشد.


شرکت خودروسازی تسلا با بازگشایی تاسیسات خود در شهر فرِمونت، قوانین قرنطینه را در ایالت کالیفرنیا زیر پا گذاشته است. این در حالی است که با وجود مخالفت مقامات منطقه‌ای، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از آن پشتیبانی کرده است. 


موسس شرکت خودروسازی تسلا بارها مخالفت را خود با قرنطینه اعلام کرده است. 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر