گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص بورس کانال ۱.۳ میلیونی را دوباره از دست داد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۲۴۴۸ واحدی معادل ۱.۷۲ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱  هزار و ۹۶۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۴۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۷۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۳۸۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۵۳۹ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، به رقم ۳۱۶ هزار و ۳۵۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۶۲۱۱ واحدی، عدد ۳۲۶ هزار و ۴۹۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۸۹۷ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۸۷۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۰۱۸۶ واحد کاهش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۷۵۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۲۳۶ واحد کاهش به رقم ۹۸۱ هزار و ۱۰۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۷۲۸۸ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارسان، فولاد، وغدیر، شبندر و شپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وصندوق، وپارس و قرن تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۳۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۴ هزار و ۴۵۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد نمرینو(ایران‌ مرینوس‌) با ۴.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای ثاباد، ولکار، فلوله و لپارس بود. همچنین نماد معاملاتی کپشیر(پشم‌شیشه‌ایران‌) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وخارزم، فباهنر، کسعدی و غاذر قرار گرفتند.




برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر