قیمت جهانی طلا افزایش یافت

با افزایش سیاست‌های انقباضی و سختگیرانه بانک‌های مرکزی، قیمت طلا افزایش یافت.
کد خبر : ۱۳۳۲۹۹
طلا

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز سه‌شنبه قیمت طلا به پایین‌ترین حد در طول یک هفته‌ رسید در حالی که سرمایه‌گذاران برنامه‌های سختگیرانه‌تر بانک‌های مرکزی بزرگ را بررسی می‌کردند. هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۴۶.۲۰ دلار رسید. اوایل امروز، شمش به ۱۸۳۶ دلار و ۱۰ سنت رسید که پایین‌ترین مقدار از اول ژوئن بود. بهای معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۴۸ دلار و ۹۰ سنت رسید. به گفته یک متخصص، حرکت صعودی در سودهای اوراق ایالات متحده در آستانه حراج اوراق قرضه این هفته ایالات متحده، سرمایه‌گذاران طلا را به وحشت انداخته است.


دلار با سود بیشتراوراق افزایش یافت. دلار با افزایش سود اوراق ۱۰ ساله به بالاترین حد خود نزدیک به یک ماه گذشته رسید. تحلیل گرانجی پی مورگان انتظار دارند که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در بحبوحه بازگشت پیش بینی شده تمایل ریسک سرمایه گذاران و ادامه افزایش سود اوراق آمریکا، بهای معاملات طلا کمتر از حد متوسط ​​به میزان ۱۸۰۰ دلار در هر اونس برسد.


فدرال رزرو مترصد افزایش نیم واحدی نرخ بهره در ماه های ژوئن و جولای است و گزارش مشاغل قوی هفته گذشته، انتظارات بانک مرکزی ایالات متحده را برای ادامه انقباض ها در سیاست مالی افزایش داد. بانک مرکزی اروپا نیز در اواخر این هفته تشکیل جلسه می دهد در حالی که سرمایه گذاران امید خود را برای افزایش نرخ در سال جاری بالا برده اند.


نرخ‌های بالاتر جذابیت طلا را کاهش می‌دهد و هزینه نگهداری شمش بدون سود را افزایش می‌دهد. متخصص مزبور گفت: در نهایت، ما در سیطره افزایش نرخ بهره بانک مرکزی هستیم که در ابتدا برای ارزش طلا بد است، اما مسلماً افزایش نرخ‌ها پیامدهای رشد اقتصادی را به همراه دارد، بنابراین، ارزش طلا به‌طور طبیعی باقی می‌ماند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر