14 تير 1401 - 08:22
مدیرعامل پست بانک ایران:

کارگروه رفاهی با هدف بهبود معیشت کارکنان در پست بانک تشکیل شد

مدیرعامل پست بانک ایران در شورای اداری کرمانشاه گفت: کارگروه رفاهی با هدف بهبود معیشت کارکنان در بانک تشکیل شد.
کد خبر : ۱۳۴۲۳۱
بهزاد شیری

به گزارش ایبِنا به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران عصر پنجشنبه ۹ تیرماه در جلسه شورای اداری مدیریت شعب استان کرمانشاه با بیان اینکه معیشت همکاران بانکی دغدغه مدیران عامل همه بانک های دولتی است، به جلسه با معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصاد و دارایی اشاره کرد و گفت: در این جلسه، افزایش حقوق کارکنان بانک‌های خصوصی مطابق با قانون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح شد، که سایر بانک‌های دولتی نیز مطابق این قانون عمل کنند و مکاتبات لازم را با رئیس جهموری، معاون اول و هر مرجعی که می‌تواند در این زمینه سرمنشا تغییر باشد، انجام داده‌ایم ولی نمی توانیم قول کوتاه مدت بدهیم که تا فردا این تغییرات اعمال می‌شود.


شیری در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اختیاراتی که بانک بر اساس آن می‌تواند تا حدی به معیشت همکاران کمک کند، کارانه طرح پایش و پویش ماهانه است، تصریح کرد: اگر کارانه همکاران نسبت به ماه گذشته دو برابر شده، مطمئن باشید که کارکرد بانک دو برابر شده است و کارنامه بانک نشان می‌دهد که فعالیت مالی بانک در خرداد ماه نسبت به فروردین و اردیبهشت ماه دو برابر افزایش پیدا کرده است. به عبارت دیگر، نخست عملکرد همکاران در خردادماه مثبت شده و در مرحله دوم پرداخت اضافی اتفاق افتاده است.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه در جهت توجه به معیشت کارکنان، کارانه طرح پایش و پویش تا دو برابر بیش از این نیز ظرفیت افزایش پرداخت را دارد، خاطرنشان کرد: با قراردادی که با دیجی کالا به امضا رسیده است برای مشتریان بانک فرصتی فراهم شده تا به صورت اقساطی از این شرکت خرید کنند و همین فرصت برای همکاران بانک با شرایط سهل‌تر مهیا شده و به زودی ابلاغ می‌شود و همچنین کارگروه رفاهی با هدف بهبود معیشت همکاران تشکیل شده که اطلاع‌رسانی در مورد آن نیز انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این سفرها به دنبال شنیدن پیشنهادها و دغدغه‌های همکاران هستیم که در برنامه‌ریزی‌های بانک آنها را به کار بگیریم، افزود: اگر حرکت بانک را مد نظر داشته باشید، می‌توان دید که استان کرمانشاه در کجای این مسیر قرار دارد و در این استان همه ظرفیت‌ها اعم از کشاورزی، ترانزیت، باجه‌های بانکی روستایی، شعب و تمام فعالیت‌ها را مدنظر قرار می‌دهیم.
شیری با تاکید بر اینکه هیات مدیره بانک اعتقاد دارد که لوکوموتیو حرکت بانک شعب هستند، ادامه داد: اگر شعب مشکل داشته باشند، موتور حرکت بانک خاموش می‌شود و اگر امروز توسط رقبا رصد می‌شویم، به دلیل حرکت رو به رشد شعب بانک است.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه اگر ۳۰۰ شعبه فعال به ۳۱۰ شعبه ارتقا پیدا کنند سرعت رشد و توسعه بانک بیشتر می‌شود، تصریح کرد: همکاران ستادی به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا مشکلات شعب به خصوص مشکلات سامانه بانک را حل کرده یا به حداقل برسانند و اگر به یک ماه گذشته نگاه کنید متوجه می‌شوید که وضعیت هر روز بهتر از قبل شده است.
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های خدادادی در کنار ظرفیت‌هایی که بانک ایجاد کرده است استفاده کرده و منابع بیشتری جذب کنیم، افزود: بانک در مسیر تعالی خود قرار دارد و نقش باجه‌های بانکی روستایی در این مسیر مشخص است و به عبارتی همه در رشد و پیشرفت بانک نقش داریم و نباید به باجه‌ها به چشم رقیب نگاه کنیم، بلکه آنها شریک استراتژیک بانک هستند و اگر این نگاه رقابتی در بانک وجود داشته باشد در دراز مدت سیستم ضربه می بیند.
شیری با تاکید بر اینکه اگر امروز بانک از باتلاق ضرر دهی خارج شده است، به دلیل حرکت باجه‌های بانکی روستایی و شعب در کنار یکدیگر بوده و موجب شده تا از منفعت این رشد، هر دو گروه استفاده کنند، گفت: بانکی که وضعیت مالی مناسبی دارد می تواند به تمام ذینفعان خود سود برساند.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به جلسه با معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در این جلسه، افزایش حقوق کارکنان بانک‌های خصوصی مطابق با قانون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح شد، که سایر بانک‌های دولتی نیز مطابق این قانون عمل کنند و مکاتبات لازم را با رئیس جهموری، معاون اول و هر مرجعی که می‌تواند در این زمینه سرمنشا تغییر باشد، انجام داده‌ایم ولی نمی توانیم قول کوتاه مدت بدهیم که تا فردا این تغییرات اعمال می‌شود. 
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه در برخی موضوعات اطلاع‌رسانی به موقع در بانک انجام نمی‌شود، گفت: در کنار آن در برخی از موضوعات مورد بحث در میان همکاران بانک، به نکات و محدودیت‌های قانونی توجه نمی‌شود و شایعات بیشتر گسترش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری اصولی به دنبال بیشتر شدن موجوی صندوق هستیم، افزود: برخی سرمایه‌گذاری‌های صندوق رفاه و تامین آتیه کارکنان  مانند خرید ملک علاوه بر سودآوری بلند مدت با دریافت اجاره بها نیز به صورت ماهانه برای بانک سودآوری دارند.
بالاترین مقام اجرایی بانک تاکید کرد: سهامدار باید هر روز بتواند سود سهام خود در صندوق را مشاهده کند و هیات مدیره صندوق رفاه و تامین آتیه کارکنان هر سال پس از برگزاری مجمع آن به سهامداران پاسخگو باشد و ترسی از پاسخگویی وجود ندارد.
شیری با اشاره به اینکه از استان کرمانشاه توقع دارم تا سهم عملکردی خود را به سهم متوسط منابع بانک نزدیک کند و به آن برسد، اظهار کرد: این استان یکی از استان‌های با ظرفیت کشور است و هر چه برای استفاده از این ظرفیت نیاز دارید، بر طبق ضوابط و استانداردهایی که برای سایر استان‌ها وجود دارد در اختیار شما قرار می‌گیرد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه بانک نسبت به پنچ سال پیش تاکنون تغییرات زیادی را تجربه کرده است، خاطرنشان کرد: تمام بخشنامه‌ها و رویه‌ها به روز است و همه باید تلاش کنیم تا بانک را بیش از پیش به متولیان نشان دهیم. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر