01 شهريور 1401 - 13:24

ترکیه واردات نفت روسیه را دو برابر کرد

بنا بر گزارش ها، پالایشگاه‌های ترکیه حاشیه سود بیشتر را دلیل افزایش واردات نفت روسیه ذکر کرده‌اند.
کد خبر : ۱۴۰۷۱۲

 به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، ترکیه واردات نفت از روسیه را تا ماه آگوست امسال به طور میانگین به بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۸ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

در این گزارش تاکید شده که پالایشگاه‌های توپراس و استار ترکیه مصرف نفت روسیه، از هر دو نوع اورالز و نور سیبری را افزایش داده و در عین حال خرید نفت از دریای شمال، عراق و غرب آفریقا را کاهش دادند.

 داده‌های ریفینیتیو نشان داد که پالایشگاه استار از ماه ژانویه تا آگوست ۲۰۲۲ به طور میانگین حدود ۹۰ هزار بشکه در روز نفت از روسیه خریداری کرده، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۸ هزار بشکه در روز بوده است.

بر اساس این داده ها، پالایشگاه توپراس به طور متوسط ​​حدود ۱۱۱ هزار بشکه در روز، نفت روسیه را در این دوره خریداری کرده که از رقم ۸ ماهه سال گذشته که تنها ۴۵ بشکه در روز بود، بیشتر است. تاجری در بازار نفت مدیترانه به رویترز گفت: انتخاب پالایشگاه‌های ترکیه واضح بود، در حالی که آن‌ها هیچ محدودیتی برای خرید نفت روسیه ندارند. وی افزود که حاشیه سود خوب پالایش نفت اورالز از سود پالایشگاه‌های ترکیه حمایت می‌کند.

این ماه، مسکو و آنکارا برای تقویت همکاری‌های اقتصادی در تجارت، حمل و نقل، کشاورزی، مالی، گردشگری و ساخت و ساز توافق کردند. این کشور‌ها قصد دارند تجارت دوجانبه را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش دهند و در پروژه‌های انرژی همکاری کنند. آن‌ها توافق کردند که ترکیه هم بخشی از واردات گاز خود از روسیه را به روبل پرداخت کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها