جنگ نفت بین آمریکا و عربستان سعودی؛ این یک عاشقانه دبیرستانی نیست

جنگ نفت بین آمریکا و عربستان سعودی؛ این یک عاشقانه دبیرستانی نیست
مقامات خشمگین واشنگتن پس از کاهش شدید تولید نفت اوپک به رهبری عربستان سعودی، این کشور را تهدید کردند.
کد خبر : ۱۴۲۴۳۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از (سی ان ان) - روابط بین ایالات متحده و عربستان سعودی یکی از مهمترین روابط روی کره زمین است که اخیراً نیز یکی از غیرمعمول‌ترین موارد بوده است.

مقامات خشمگین واشنگتن پس از کاهش شدید تولید نفت اوپک به رهبری عربستان سعودی در اوایل ماه جاری، و افزایش قیمت‌ها تنها چند هفته قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای، عربستان سعودی را تهدید کرده‌اند.

قانونگذاران ایالات متحده اقداماتی را تمهید می‌کنند که در چندی پیش غیرقابل تصور بود، از جمله ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان سعودی و درخواست از وزارت دادگستری برای شکایت از این کشور و سایر اعضای اوپک برای همدستی.


ریاض از تشنگی انتقام از سوی سیاستمداران آمریکایی شگفت زده شد. مقامات سعودی به واکنشی اشاره می‌کنند - از جمله از طریق خزانه‌داری ایالات متحده - که می‌تواند اثرات چند برابری گسترده‌ای در بازار‌های مالی و اقتصاد واقعی داشته باشد.

هیچ یک از طرفین حتی سعی در پنهان کردن تنش ندارند. پس از اینکه وزیر انرژی عربستان گفت که پادشاهی تصمیم گرفته است قدرت بالغ‌تر باشد، یکی از مقامات ارشد کاخ سفید پاسخ داد: "این یک عاشقانه دبیرستانی نیست."

آنچه بعد اتفاق می‌افتد بسیار مهم است. اگر این رابطه چند دهه از هم پاشیده شود، ممکن است عواقب ناگواری برای اقتصاد جهانی به همراه داشته باشد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر