افزایش ترک تابعیت شهروندان بریتانیایی در سال رکود

قانون آزادی اطلاعات لندن نشان می‌دهد که ۸۶۸ نفر برای تحویل پاسپورت بریتانیایی خود در سال ۲۰۲۱ درخواست داده‌اند.
کد خبر : ۱۴۵۲۶۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از شبکه المیادین،  قانون آزادی اطلاعات بریتانیا نشان داد که در سال ۲۰۲۱، ۸۶۸ نفر برای تحویل پاسپورت بریتانیایی خود درخواست داده‌اند که ۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است و نسبت به دهه قبل که تنها حدود ۱۴۰ نفر سالانه این کار را می‌کردند، شش برابر شده است. تعداد کل متقاضیان انصراف از گذرنامه بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱، ۶۵۰۷ نفر است.

موضوع لغو تابعیت در بریتانیا همچنان بحث‌برانگیز است، زیرا دولت پیش‌نویس قانونی را در آوریل ۲۰۲۲ ارائه کرده بود که به آن اجازه می‌دهد تابعیت یک فرد را بدون اطلاع وی تحت عنوان "قانون ملیت و مرزها" پس بگیرد.


به گفته پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا، این قانون در «شرایط استثنایی» علیه افرادی که خطر بزرگی برای بریتانیا دارند استفاده خواهد شد، اما هنوز تصویب نشده است.

انصراف از پاسپورت بریتانیا به معنای کنار گذاشتن حق آزادی رفت و آمد در بریتانیا، نیاز به ویزا برای ورود و اقامت در این کشور و از دست دادن حق رای است.

دلایل ترک تابعیت از فردی به فرد دیگر متفاوت است.


به گفته رئیس اداره مهاجرت در OTS Solicitors، "این مساله به ترجیحات و شرایط هر فرد بستگی دارد و رایج‌ترین دلیل این است که شخصی می‌خواهد تابعیت کشور دیگری را دریافت کند که تابعیت مضاعف را بر خلاف انگلستان محدود یا ممنوع می‌کند. "


او می‌افزاید: «محدودیت‌های دو تابعیتی یک مشکل دیرینه است.»

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر