03 بهمن 1401 - 11:57
در سومین روز هفته رخ داد؛

روند کاهشی دلار و یورو توافقی در معاملات امروز

روند کاهشی دلار و یورو توافقی در معاملات امروز
معاملات توافقی امروز دلار و یورو با روند کاهشی آغاز شده است.
کد خبر : ۱۴۵۸۱۴

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در معاملات امروز (دوشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۱) قیمت توافقی دلار آمریکا در بازار متشکل ارزی با نرخ ۳۹۸۵۰ تومان آغاز شد، ولی در روندی کاهشی، با نرخ ۳۹۲۴۵ تومان در حال انجام است.

از سوی دیگر، هر اسکناس یورو توافقی نیز در بازار متشکل ۴۲۸۶۰ تومان در حال معامله است. این درحالی است که نخستین معامله امروز با نرخ ۴۳۰۰۰ تومان قیمت خورده بود.

گفتنی است شب گذشته محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی با حضور در تلویزیون، از افزایش ۲۰.۵ میلیارد دلاری ذخایر ارزی کشور خبر داد و گفت: هیچ مشکلی برای تامین ارز کالا‌ها نداریم.

وی با اشاره به قابل استفاده شدن منابع ارزی خارج از کشور افزود: روز شنبه توانستیم حدود ۳۰۰ میلیون دلار از مجموع ۱۰ میلیارد دلار منابع ارز TBI که در عراق داشتیم را در بازار نیما برای کالا‌های اساسی عرضه کنیم و از این به بعد این ارز را در بازار نیما عرضه می‌کنیم وهمه واردکنندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس کل بانک مرکزی درباره عملکرد بازار متشکل ارزی هم بیان کرد: از ابتدای امسال ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون دلار اسکناس به بازار تزریق کرده ایم که قیمت آن بین ۳۷ هزار تومان تا ۳۹ هزار تومان بوده است. روز شنبه ۲۱ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی عرضه شد که بانک مرکزی تنها سه میلیون دلار از این رقم را عرضه کرده است و ۱۸ میلیون دلار از این رقم را خود صرافان عرضه کرده‌اند.

فرزین خاطرنشان کرد: من قول دادم که بازار مبادله طلا و ارز را راه‌اندازی کنم. این بازار تا دو هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد. در این بازار نه تنها اسکناس‌های فعلی را عرضه خواهیم کرد بلکه در سامانه‌ای به نام ناخدا که طراحی شده است، مثلا افرادی که فرزند آن‌ها خارج از کشور دانشجو است، افرادی که بیماری در خارج کشور دارند، آژانس‌های گردشگری و سایر موارد نیاز‌های ارزی خود را در این بازار که نرخ و تابلو مخصوص به خود را خواهد داشت، تامین خواهند کرد. فرزین تاکید کرد که تخصیص ارز به این گروه‌ها بر اساس مستندات ارائه شده خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر