سازمان ملل خواستار پیوند بانک‌های روسیه با عملیات صادرات مواد غذایی شد

سازمان ملل خواستار پیوند بانک‌های روسیه با عملیات صادرات مواد غذایی شد
پیوند بانک‌های روسیه با عملیات صادرات مواد غذایی، اجرای «معامله غلات» را تسهیل می‌کند.
کد خبر : ۱۵۰۹۴۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، توسعه یک پلتفرم تجاری را به منظور اطمینان از معاملات کارآمد بین صادرکنندگان و خریداران مواد غذایی و کود روسی در آفریقا فاش کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن اشاره به اینکه این تصمیم «تنها در دست سازمان ملل نیست» اعلام کرد که اتصال مجدد بانک‌های روسیه به عملیات صادرات مواد غذایی و کود، اجرای «معامله غلات» را تسهیل می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، در ۲۲ مه اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با موضعی غیرسازنده از سوی برخی کشورهای غربی در رابطه با بخش روسیه در "توافق غلات" مواجه است. "، که این روند را پیچیده می کند، اما رایزنی ها در مورد آن ادامه خواهد داشت.

پس از تمدید قرارداد غلات دریای سیاه برای ۶۰ روز دیگر، یک منبع آگاه خاطرنشان کرد که تمدید قرارداد به معنای غلبه بر خطرات نیست.

قرارداد غلات امضا شده در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ بین نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کودهای اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله بندر اودسا است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر