طلا در بحبوحه پیش‌بینی نرخ بهره آمریکا تثبیت شد

طلا در بحبوحه پیش‌بینی نرخ بهره آمریکا تثبیت شد
قیمت جهانی طلا امروز؛ پنجشنبه ۶ جولای تثبیت شد.
کد خبر : ۱۵۲۶۳۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل ازعمون، تثبیت فیمت طلا در حالی است که سرمایه گذاران پس از انتشار صورتجلسه نشست فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده)، که از انتظارات برای افزایش نرخ بهره برای مدت طولانی حمایت می‌کرد، در انتظار مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی ایالات متحده هستند که ممکن است بر مسیر سیاست پولی تأثیر بگذارد.

تا ساعت ۰۲:۴۱ به وقت گرینویچ، طلا در معاملات نقدی به ۱۹۱۸.۵۹ دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی طلای آمریکا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۹۲۵.۰۰ دلار رسید.

طلا در برابر افزایش نرخ‌های بهره ایالات متحده بسیار آسیب پذیر است، زیرا افزایش آن‌ها هزینه فرصت مالکیت فلز بدون بازده را افزایش می‌دهد. صورتجلسه فدرال رزرو نشان داد که در نشست ژوئن با ثابت نگه داشتن نرخ بهره موافقت کرده است.

پیش از سفر جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده به پکن در روز پنجشنبه، دلالان نیز از نزدیک تحولات مربوط به محدودیت‌های چین بر صادرات دو ماده معدنی حیاتی برای صنعت نیمه هادی‌ها را دنبال می‌کنند.

ایپ جونگ رونگ استراتژیست بازار در IG گفت: تشدید بیشتر در آن جبهه پس از جلسه می‌تواند فعالان بازار را در حالت تدافعی قرار دهد.

در مورد سایر فلزات گرانبها، نقره در معاملات نقدی با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۳.۱۲۹۲ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۸.۴۴ دلار رسید و پلاتین به ۹۱۵.۷۷ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر