دلیل مهاجرت دومین مرد ثروتمند جهان: فرار از مالیات و رسیدن به ایلان ماسک!

دلیل مهاجرت دومین مرد ثروتمند جهان: فرار از مالیات و رسیدن به ایلان ماسک!
جف بزوس با رفتن به ایالت فلوریدا می‌تواند بیش از ۶۰۰ میلیون دلار مالیات قطعی را پس انداز کند.
کد خبر : ۱۶۰۳۹۶

به گزارش ایبنا؛ شبکه CNBC آمریکا نوشت: فروش ۲ میلیارد دلاری سهام جف بزوس در هفته گذشته با یک مزیت اضافه همراه بود: عدم پرداخت مالیات ایالتی.

 

 بزوس سال گذشته در اینستاگرام اعلام کرد که سیاتل را پس از نزدیک به ۳۰ سال ترک می‌کند و به میامی می‌رود. او گفت که این اقدام برای نزدیک‌ شدن به والدین و نیز موشک‌هایش در شرکت بلو اوریجین (Blue Origin) است. این واقعه اما دلیل دیگری نیز دارد: مالیات.

 

ایالت واشنگتن در سال ۲۰۲۲  یک مالیات جدید ۷ درصدی بر عایدی سرمایه بر فروش سهام یا اوراق قرضه بیش از ۲۵۰ هزار دلار وضع کرد. ایالت واشنگتن مالیات بر درآمد شخصی ندارد، بنابراین این مالیات جدید اولین باری می‌شد که بزوس را با مالیات بر فروش سهام خود مواجه می‌کرد.

 

بزوس از سال ۱۹۹۸ تقریباً هر سال میلیارد‌ها دلار سهام آمازون را برای بیش از دو دهه فروخت تا امور مالی شرکت فضایی خود بلو اوریجین (Blue Origin) و اخیراً کشتی تفریحی ۵۰۰ میلیون دلاری و نیز مجموعه‌ای از عمارت‌های خریداری شده خود را تامین کند.

 

در سال ۲۰۲۲ هنگامی که مالیات مذکور در ایالت واشنگتن اعمال شد، بزوس فروش سهام خود را متوقف کرد. او هیچ سهامی از آمازون را در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ نفروخت و در پایان سال گذشته تنها ۲۰۰ میلیون دلار از سهام را هدیه داد.

 

شبکه CNBC آمریکا درباره طرح بزوس نوشت که او برنامه دارد ۵۰ میلیون سهام خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی (قبل از ژانویه ۲۰۲۵) به فروش برساند که مجموعاً بیش از ۸.۷ میلیارد دلار خواهد بود. فلوریدا فاقد مالیات بر درآمد یا مالیات بر عایدی سرمایه است. بنابراین بزوس در فروش ۲ میلیارد دلاری هفته گذشته خود ۱۴۰ میلیون دلار پس انداز کرد که باید به ایالت واشنگتن می‌پرداخت.

 

به گزارش ایبنا؛ جف بزوس با فروش کل ۵۰ میلیون سهم حداقل ۶۱۰ میلیون دلار پس انداز خواهد کرد. پس انداز ۶۱۰ میلیون دلاری بزوس از قیمت کشتی تفریحی ۵۰۰ میلیون دلاری او بیشتر خواهد بود. بزوس دومین فرد ثروتمند جهان طبق برآورد بلومبرگ تنها ۸ میلیارد دلار با ایلان ماسک اولین فرد ثروتمند جهان فاصله دارد. این عدد به اندازه سهامی است که بزوس در نظر دارد بفروشد!

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر