تسلط چین بر زنجیره تامین مواد معدنی جهان؛ آمریکا: «بسیار نگرانیم!»

تسلط چین بر زنجیره تامین مواد معدنی جهان؛ آمریکا: «بسیار نگرانیم!»
وزیر انرژی آمریکا گفت که این کشور «بسیار نگران» تسلط چین بر زنجیره تامین مواد معدنی حیاتی است.
کد خبر : ۱۶۰۴۵۵

به گزارش ایبنا؛ «جنیفر گرنهولم» وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا گفت که این کشور «بسیار نگران» تسلط چین بر زنجیره تامین مواد معدنی حیاتی در جهان است. اظهار نظر عضو کابینه دولت آمریکا در بحبوحه تقاضای سرسام آور مواد معدنی و مواد خام حیاتی برای دوره گذار انرژی مطرح می‌شود.

 

منظور از گذار انرژی، تغییر بخش انرژی جهانی از سیستم‌ تولید و مصرف انرژی مبتنی بر منابع فسیلی (شامل نفت، گاز طبیعی و زغال‌سنگ) به منابع تجدیدپذیر (نظیر باد و خورشید و همچنین باتری‌های لیتیوم یونی) است. استفاده نهایی از فلزاتی نظیر نیکل، مس، لیتیوم و کبالت دامنه وسیعی دارد و شامل وسایل نقلیه الکتریکی، توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی می‌شود.

 

 شبکه CNBC نوشت: چین رهبر بلامنازع جهان در زنجیره تامین مواد معدنی حیاتی است و تقریباً ۶۰ درصد از تولید مواد معدنی کمیاب در جهان را به خود اختصاص داده است. مقامات ایالات متحده قبلاً هشدار داده بودند که این یک چالش راهبردی در جریان چرخش به سمت منابع انرژی کم کربن (low-carbon) است.

 

گرانهولم روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره تسلط چین به عنوان تامین‌کننده مواد معدنی حیاتی به CNBC  گفت: «این یکی از قطعات زنجیره تامین است که ما در آمریکا بسیار نگران آن هستیم.»

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر